fallback

Китайците искат достъп до Facebook, но властите не са готови да им дадат

Социалната мрежа вижда големи възможности за развитие в азиатската страна, но цензурата остава основен проблем

11:07 | 12.09.14 г.

Facebook твърди, че китайските потребители редовно искат достъп до услугите ѝ, въпреки че регулаторите посочват, че има малък шанс забраната над социалната мрежа да бъде вдигната, пише Bloomberg.

"Често ме питат, когато съм в Китай“, твърди вицепрезидентът на Facebook Воган Смит. „Всички идват при мен и казват: „Хей, кога ще пуснете Facebook в Китай?“.

От 2009 г. насам Facebook е достъпен в Китай единствено през проксита, които заобикалят цензурата от страна на правителството. Това, че сайтът не е достъпен в азиатската страна, ограничава компанията да предлага маркетингови услуги на износители от Китай.

Лу Уей, министър на китайската администрация, занимаваща се с въпросите на киберпространството, твърди, че Facebook няма да получи достъп до Китай скоро.

Преди листването си на борсата през 2012 г. Facebook заяви, че значителни правни и регулаторни усложнения пречат на влизането на социалната мрежа в Китай – страната, която е дом на най-голям брой интернет потребители в света.

Смит отказва да коментира кога Facebook ще може да влезе в Китай и твърди, че не е запознат с коментара на Лу Уей.

Китай контролира интернет чрез блокиране на сайтове, които съдържат порнография, хазарт или съдържание, включващо критики към управляващата Комунистическа партия.

YouTube, Twitter

Други базирани в САЩ социални мрежи, включително YouTube на Google и Twitter, също са блокирани в страната. Това означава, че LinkedIn е най-голямата американска социална мрежа, активна в Китай.

LinkedIn е преминала през няколко препятствия, свързани с политиката на цензура в страната, което подчертава трудностите за правене на бизнес в страната.

Забраните помагат на местни социалните мрежи като Weibo на Sina, да се развият, въпреки че са изправени пред същите ограничения по отношение на съдържанието.

По време на форум, в който участва по-рано тази седмица, Лу не споменава Facebook. Той посочва, че всяка компания, която иска да оперира в Китай, трябва да спазва местните закони, да уважава националния суверенитет и да не вреди на националните интереси на страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:56 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още