Финансовите резултати на услугата на микроблогинг Twitter Inc. за второто тримесечие надминаха очакванията на анализаторите и изстреляха акциите ѝ с над 35%, предаде Bloomberg.
През второто тримесечие платформата се похвали с повече от двоен ръст на приходите, но продължава да е на загуба. Компанията е спечелила още около 16 млн. потребители и с това, както и с чистата печалба на акция, надмина очакванията на анализаторите.
Между април и юни Twitter е имал 271 млн. потребители, които влизат всеки месец в услугата. На годишна база това е ръст от 24 на сто. В сравнение с конкурента Facebook обаче потребителите все още са малко. Най-голямата в света социална мрежа увеличи броя на потребителите си в трите месеца до края на юни с около 40 млн. и има по 1,32 млрд. Месечно активни потребители. Анализаторите обаче очакваха от Twitter да има само 267 млн. абоната.
Данните за потребителите са важни за Twitter – от разпространението зависи привлекателността на услугата за рекламодателите. Рекламите са най-големият източник на пригоди, особено тези на смартфони. Приходите са нараснали през второто тримесечие със 124 на сто до 312,2 млн. долара. Анализаторите очакваха средно 283,40 млн. долара – много по-малко. Самият Twitter планираше приходите да са в размер на 280 млн. долара.
Движението на броя потребители на Twitter