Вторият най-влиятелен изпълнителен директор на Twitter Али Роугани неочаквано е напуснал поста си. Това се е случило, след като той не се е съгласил с предложението на главния изпълнителен директор Дик Костоло да го лиши от ключови отговорности, споделят пред Wall Street Journal запознати лица.
Като главен оперативен директор на социалната мрежа Роугани изпълняваше разнообразни дейности, измежду които наблюдение на бизнес развитието и представянето на екипите на компанията. Миналата есен Костоло повери отговорността на Роугани за продуктовите екипи с цел повишаване на спадащите темпове по привличане на нови потребители.
Въпреки това под назряващия натиск на инвеститорите относно бъдещия растеж на Twitter през последните седмици Костоло реши, че иска да поеме контрол върху продуктовия екип и да рационализира структурата по оповестяване, така че той ръководеше както продуктовия, така и самата организация, твърди анонимното лице. Желанието на Роугани да продължи да отговаря за продуктовата група доведе до неговото отстъпление, споделя още лицето.
"Довиждане, Twitter. Пътуването беше невероятно и ще ценя тези моменти“, гласи туийтът в профила на Роугани в социалната мрежа. Чрез своя профил Костоло отговаря: „Благодаря ти, че беше невероятен изпълнителен директор и партньор. Twitter нямаше да успее без теб.“
Twitter съобщи новините чрез борсата. В становището се заявява, че Роугани ще продължи да работи за компанията, но като съветник на Костоло. Twitter не възнамерява да наема друг човек за овакантения пост на оперативния директор, като други членове на мениджмънта ще поемат неговите задължения.
Роугани, който бе изпълнителен директор на Pixar Animation Studios, стана главен оперативен директор на Twitter през 2012 г. и бързо се превърна в един от доверените служители на Костоло.
При подготовката на социалната мрежа за борсовия си дебют през ноември 2013 г. Роугани пое ръководството на продуктовия екип, след като стана ясно, че компанията няма да изпълни целта си за 400 млн. активни потребители месечно, поставена за изпълнение до края на 2013 г. Twitter отчете 241 млн. активни потребители – една пета от тези на Facebook.
Първата важна задача на Роугани бе да намери нов лидер на продуктовия екип, след като Майкъл Сипий се оттегли през януари тази година. По време на 4-месечното търсене продуктовия екип напуснаха и още ключови служители. През април Роугани нае Даниел Граф, които преди това управляваше продуктите на Google Maps.
По-късно през април акциите на Twitter поевтиняха рязко след първия финансов отчет след листването на компанията. Социалната мрежа отчете четвъртото поредно тримесечие на забавяне на растежа по привличане на нови потребители.
През първото тримесечие компанията добави 14 млн. активни потребители месечно, което бе ръст от 5,8% спрямо предходното тримесечие, до 255 млн.
В интервю тогава Костоло каза, че е „доволен от ръста на потребителите“ през първите три месеца на 2014 г. Анализаторите са на мнение, че напускането на Роугани означава, че Twitter все още не е измислил начин как да привлече повече потребители.