Pinterest разширява възможностите за реклама в платформата, добавяйки промотирани публикации (Promoted Pins), с надеждата да спечели повече от рекламите на малкия и средния бизнес, пише технологичният блог Mashable.
Компанията обяви, че скоро всички фирми ще могат да си плащат, за да промотират свои продукти в социалната мрежа, като самите реклами ще излизат във фийдовете на потребителите.
Първоначално уебсайтът, който позволява на потребителите да създават собствени информационни онлайн табла на базата на различни теми, пусна този тип платени публикации през май, тествайки програмата с няколко големи рекламодатели.
Сега компанията пусна нов "направи си сам" инструмент, който ще даде възможност на малките компании да създадат свои собствени реклами. Представители на малкия и средния бизнес вече са се включили в тестовете на опцията, а другите заинтересовани рекламодатели могат да кандидатстват за програмата. Принципът е такъв, че на рекламодателя се плаща всеки път, в който потребител кликне върху негова реклама.
Освен това Pinterest обяви, че разширява инструмента си за анализи с цел да осигури по-добра обратна връзка за представянето на фирмените реклами. Самото табло с анализи включва данни за импресии, брой кликания и споделяния на съдържание на компанията (repins).
Надеждите на Pinterest са, че компаниите ще видят кое има успех и ще платят за подобна реклама, което пък ще даде тласък на самата платформа.
Тази рекламна стратегия се оказа популярна и сред други социални мрежи. Facebook и Twitter също дават възможност за промотирани постове в потребителските фийдове с новини. Google пък е известна със своите промотирани реклами в резултатите от търсенето.
Бюджетите за реклама на малките фирми са ценни за подобен род технологични компании. Много от малките и средни предприятия не разполагат с достатъчно средства, за да се рекламират във всички социални медии, така че до голяма степен са принудени да изберат с коя искат да работят. Ситуацията при по-големите марки като Coca-Cola и Nike не е такава.
Както Facebook, така и Twitter, се борят за вниманието на малките и средни фирми, а сега и Pinterest влиза в тази ожесточена битка. Pinterest има по-малка потребителска база и по-малко опит в работата с малки и средни фирми от Facebook и Twitter, но е възможно да има едно предимство пред тях - потребители, които са склонни да пазаруват.
Хората влизат в Pinterest, когато търсят идеи - рецепти, модни съвети, туристически дестинации, а това намерение ги прави склонни на покупка. Инвеститорите в Pinterest пък се надяват, че бъдещето на платформата включва много промотирани постове.