За повече от 300 млн. регистрирани потребители, като 100 млн. от тях са в САЩ, съобщи професионалната социална мрежа LinkedIn. Само за първото тримесечие регистрираните потребители са се увеличили с 23 млн. души. Това означава, че темповете са по-бързи от очакваното от анализаторите.
На ден LinkedIn добавя по 215 хил. потребители, докато през четвъртото тримесечие броят им беше 191 хил. Все още мъжете са повече – 56% от всички регистрирани потребители. За последните пет години обаче компанията се приближава към целта си за пълен паритет – през 2009 година мъжете в социалната мрежа са били 61% от всички регистрирани потребители.
За петте години има и промяна на профила на професионалистите. През 2009 година основно мрежата използват работещи в сектори като информационни технологии, финансови услуги, телекоми и маркетинг. Днес лидерството си запазват информационните технологии и услуги, но в LinkedIn навлизат професионалисти от здравния сектор, строителството и образованието.
От компанията обаче признават, че мобилните устройства са тяхното предизвикателство в следващите месеци. Голяма част от глобалния интернет трафик вече се осъществява през таблети или смартфони.
Данните на компанията показват, че в десетина държави, сред които Коста Рика, Малайзия, Швеция и Обединените арабски емирство, както и Великобритания, повечето потребители използват професионалната социална мрежа на своите мобилни устройства, отколкото на компютрите.
Ежедневно около 15 млн. профила се преглеждат на мобилно устройство. Компанията вече е изработила пет приложения за мобилни устройства, но не смята да спира дотук и ще продължи да се развива в тази насока, става ясно от съобщението на сайта на LinkedIn.
Друго предизвикателство за LinkedIn е Китай, допълват още от компанията. Сред поставените цели са 140 млн. регистрирани китайски производители, които да общуват със свои колеги в останалия свят.