fallback

Priceline: Рекламата в Twitter и Facebook е безполезна за нас

Изпълнителният директор на туристическата компания заяви, че получава много по-добри резултати от Google

11:53 | 16.04.14 г. 4

Главният изпълнителен директор на туристическата компания Priceline Дарън Хюстън заяви пред Bloomberg, че Facebook и Twitter са безполезни за неговата платформа в ролята си на рекламни партньори.

Рекламите, базирани на търсене в Google, работят с ключови гуми и често стигат до потребителите, които в този момент търсят конкретна почивка или хотел. Това пък увеличава шансовете за резервации. От своя страна, Facebook и Twitter помагат на компаниите да комуникират със своите фенове. Рекламите в социалните мрежи могат да бъдат таргетирани на база на това къде се намира потребителят и на какво е фен той. Това обаче не се отразява толкова пряко на резервациите, твърди Хюстън.

По думите му Priceline харчи по 1,8 млрд. долара годишно за онлайн реклама, а около 90% от тези пари са предназначени именно за реклами в Google.

Подобни изявления, в които компании с огромни рекламни бюджети заявяват публично, че не получават добри резултати, са сериозен проблем за Facebook и Twitter. Въпреки че и двете компании имат утвърден рекламен бизнес, все още има известни съмнения, че платформите им за реклама действително работят.

Винаги се появява някой, когато да каже, че рекламите им не работят. General Motors го направи преди време. Компанията за пазарни проучвания Forrester също.

Почти цялата реклама, минаваща през Facebook и Twitter, е по един или друг начин директно свързана с връщането на направената инвестиция. Често това се случва под формата на „директна реакция“. В такива случаи кампанията продължава да е активна, стига да генерира продажби. Ако компанията успява да продава по този начин, рекламата продължава да работи.

Ето защо стои въпросът защо Priceline да не печели от такава реклама? Според Business Insider малцина са тези, които предварително се консултират с Facebook или Twitter, търсейки съвети за пътуването си, преди да направят окончателния си план за него. Обикновено преди да потегли на път, човек търси повече информация, а Google е кралят в тази сфера. Ето защо е очевидно, че за компаниите в туризма не е особено изгодно да правят големи реклами в социалните мрежи.

„За Facebook и Twitter ние имаме безкрайно много пари. Но ние не намираме нищо в тях (социалните мрежи – бел. ред)”, заяви Хюстън.

Според него Google уважава Priceline като рекламодател. Самата компания пък носи около 3 на сто от рекламните приходи на интернет гиганта.

Говорителят на Twitter Джим Просър отказа да коментира случая. Същото направи и говорителят на Google Уини Кинг, докато от Facebook заявиха, че няма да коментират случая веднага. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:34 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още