След като мобилните устройства играят все по-голяма роля в ежедневната медийна консумация, социалните мрежи са сред първите услуги, които отделят огромно внимание на мобилното си присъствие.
Въпреки това, някои социални мрежи са по-мобилни от други, както показват различни данни. Докато Instagram, Pinterest и Twitter се посещават почти изцяло през мобилни устройства, използването на Facebook е по-равномерно разпределено между различните устройства. Бъдещето на социалните мрежи обаче е ясно изразено в мобилния сегмент, като единствените забележителни изключения засега са Tumblr и LinkedIn.
Все повече социални мрежи направо напускат работните станции. В момента 68 процента от потребителите на Facebook в САЩ посещават сайта чрез мобилни устройства. Сред Twitter потребителите този дял нараства до внушителните 86 процента. Само 2 на сто от потребителите на Instagram използват настолни компютри.
В световен мащаб употребата на социални мрежи и мобилен интернет достига 57% от времето, което ежедневно отделяме на медиите. Потребителите прекарват 10,7 часа дневно с всички форми на медии, като 5,6 часа са за дигиталните медии. Офлайн медиите като телевизия, радио и вестници все още заемат значително място в ежедневието, показва статистика на Global Web Index.
Повече вижте в графиката на Statista.