Ролята на социалните мрежи за разпространението на новини очевидно не е толкова голяма, колкото предполагат мнозина.
Единствената социална мрежа, която е наистина от значение като източник на новини в САЩ, е Facebook. 30 процента от възрастните американци поне от време на време я използват, за да научават новини от нея, показват данни от анализ на изследователския център Pew.
Но като цяло популярността на социалните медии в САЩ остава висока. Около 73% от пълнолетните американци, които използват интернет, посещават сайтове за социални контакти за различни цели. Facebook е доминиращата платформа за социални контакти по броя на потребителите, но поразителен брой потребители сега разнообразяват към други платформи. Около 42% от пълнолетните американци, използващи интернет, вече използват няколко сайта за социални мрежи. В допълнение потребителите на Instagram в САЩ на дневна база са почти толкова, колкото тези на Facebook.
И докато Facebook е популярна в целия разнообразен микс от демографски групи, други социални мрежи са заели различни ниши. Например Pinterest е особено привлекателен за потребители от женски пол (жените са четири пъти по-склонни от мъжете да бъдат потребители на Pinterest), а LinkedIn е особено популярен сред завършилите колеж и потребителите на интернет с по-високи доходи. Twitter и Instagram са по-привлекателни за по-младите американци, като привличат преди всичко градските жители.