Китайската социална мрежа Weibo планира да набере до 500 млн. долара чрез първично публично предлагане в САЩ, като възнамерява да използва средствата за изплащане на заеми и инвестиции в технологии и маркетинг, съобщава MarketWatch.
Плановете на социалната мрежа се появяват, след като през миналия месец Wall Street Journal разкри, че собственикът на услугата подобна на Twitter – Sina Corp., смята да я направи публична компания. Основният конкурент на Weibo e Tencent, която прутежава популярното приложение за съобщения WeChat и предславлява все по-голяма заплаха. В документите за IPO-то Weibo посочва, че онлайн и мобилните услуги се конкурират помежду си, както и с традиционните печатни медии и телевизиите за парите на рекламодателите.Weibo е изправена и пред политически натиск. През миналата година китайското правителство наложи ограничения, засягащи някои от най-видните потребители на мрежата.