fallback

Социалните мрежи - проводник на настроенията ни

Нашите публикации оказват реално влияние върху настроението на "приятелите" ни във Facebook, сочи ново проучване

14:54 | 13.03.14 г.

Настроенията могат да се разпространяват вирусно чрез социалните мрежи, сочи ново проучване на екип от Университета на Калифорния, Йейл и Facebook, цитирано от BBC. 

За да стигнат до тези изводи, учените използвали данните на милиони Facebook потребители и изследвали влиянието на дъждовните дни върху настроенията в платформата. Те открили, че всеки човек, чието настроение се е променило заради времето, е повлиял поне на един или двама други в емоционален аспект.

„Това, което хората чувстват и казват на едно място, може да се разпространи и в много други части на земното кълбо в рамките на същия ден“, посочват в текста учените. Те добавят, че данните сочат, че „онлайн социалните мрежи могат да увеличат интензивността на глобалния емоционален синхрон“.

Изследователите отдавна знаят, че емоциите могат да се предават при комуникация лице в лице, но новото предизвикателство пред тях е да проучат дали това е възможно и при онлайн общуване чрез социалните мрежи.

В екипа, в който са се включили и част от служителите на Facebook, анализирал емоционалното съдържание на милиарди публикации в платформата, направени между януари 2009 г. и март 2012 г.

За да проверят дали емоциите се предават, експертите направили анализ на това как статусите се променят, когато вали. Учените открили, че негативните публикации във Facebook се увеличили с 1,16%, а положителните са намалели с 1,19% в резултат от мрачното време.

Екипът проверил и постовете на хора, които са в списъка с приятели на тези, на които дъждът е повлиял по някакъв начин, но живеят в градове, където в същия момент времето не било чак толкова лошо.

Резултатите показали, че всеки тъжен пост е генерирал допълнително 1,29 повече негативни мнения от нормалното сред приятелите. Изненадващо всеки щастлив пост имал дори още по-силно въздействие. Оказало се, че всеки оптимистичен пост е генерирал допълнително 1,75 позитивни статуса.

„Тези резултати предполагат, че самите емоции могат да се разпространяват чрез социалните мрежи“, посочват учените. Според тях новите технологии дават повече възможности на хората да изразяват себе си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:24 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още