Порталът за групови сделки с отстъпки Groupon просто не печели пари. В действителност с финансовите си резултати за четвъртото тримесечие доставчикът надмина очакванията на анализаторите, но под черта отново има загуба. В допълнение идват и влошените перспективи за първото тримесечие, които не се харесаха на инвеститорите. В следборсовата сесия Wall Street наказа компанията, като курсът се срина с цели 11,5% до 9,10 долара, предаде Ройтерс.
През последното тримесечие компанията отчита нетна загуба от 81 млн. долара – колкото и през същия период на миналата година. При това обаче сделките са били по-добри, а приходите са скочили на годишна база с 20 на сто до 768,4 млн. долара. По този начин компанията надмина категорично очакванията на пазара (720,6 млн. долара). На коригирана база Groupon отчита печалба от 4 цента на акция, което също надмина очакванията на анализаторите, чиито консенсусни прогнози бяха за 2 цента на акция.
Настина разочароващи са прогнозите. За първото тримесечие Groupon очаква загуба на коригирана база от между 2 и 4 цента на акция. Компанията оправдава това с цената на разходите за интеграцията на последните си придобивания и увеличените маркетинг разходи. Групата наскоро придоби онлайн търговеца на дребно на дрехи Ideeli за 43 млн. долара в кеш и корейската компания за електронна търговия Ticket Monster за 260 млн. долара, която дотогава бе собственост на LivingSocial Korea.
Пазарът очакваше повече за текущото тримесечие. Наблюдателите очакваха печалба в размер на 6 цента. Но по отношение на очакванията за приходите от продажби Groupon е уверен – целевият диапазон 710 млн. - 760 млн. долара е доста над очакванията на анализаторите от 669 млн. долара.