Печатните и електронните новини отдавна са портиерите на информационния бранш в света. Сега и Facebook поиска да участва в това.
В четвъртък след дълги спекулации социалната мрежа представи своето дългоочаквано мобилно приложение Paper, което предлага на потребителите персонализиран поток от новини. Facebook заяви, че приложението ще е налично от 3-и февруари, първоначално за потребители на iPhone.
Вместо от редактори и репортери, публикациите на Facebook са създавани от компютърен алгоритъм и човешки "куратори". Съдържанието идва от външни източници въз основа на връзки, споделяни от 1,2 милиарда потребители на социалната мрежа.
Този ход е част от дългосрочната стратегия на Facebook, с която социалната мрежа иска да бъде нещо повече от популярно приложение или дестинация в интернет. Facebook иска да бъде глобален център на човешкото общуване от съществено значение за живота на своите потребители, пише Wall Street Journal.
То е и част от усилието на Facebook за разработване на набор от приложения, които ще съществуват успоредно на основната апликация Facebook. Досега усилията имаха смесени резултати – в сряда например главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви, че използването на приложението Facebook Messenger се е увеличило със 70% през последните три месеца. Приложението за мигновенни съобщения на Facebook Poke app се радва на по-скромен успех. В сряда Зукърбърг намекна за нови приложения, които предстои да бъдат показани.
Paper, която бе демонстирана във вторник и сряда, е гладка и лъскава, извършваща повечето от функциите в съществуващото приложение на Facebook. Но Paper има някои важни нови функции, включително интерактивен начин за разглеждане на снимки, който използва жироскопите и другите сензори в мобилните телефони. Тази функция позволява на потребителите да движат напред-назад дадена снимка само с преместване на телефона от едната страна към другата. Paper е първото приложение от Facebook Creative Labs - малък екип в компанията, който работи по начин, подобен на тези в стартъпите. Проектът се е оказал сериозно предизвикателство за компанията и някои служители дори не са вярвали, че той може да бъде реализиран, твърди онлайн изданието Re/Code, като се позовава на свои източници във фирмата. Приложението разполага със специален редактор за форматиране на съдържанието, което всеки потребител може да публикува в своя профил в социалната мрежа. Освен информация от социалната мрежа, Paper ще бъде и източник на новини от избрани категории, включващи световноизвестни медии. По време на неотдавнашното демонстриране съдържанието почерпи статии от The New York Times, The Washington Post и Time Magazine. *Игра на думи, от англ. paper - хартия
Още за Facebook и бизнес модела на социалните медии вижте във видео материала на Bloomberg!