fallback

Facebook се отказва от спонсорираните новини

Рекламният подход се сблъска с голямо неодобрение през последните години

18:58 | 10.01.14 г.

Ако искате да купите спонсорирани публикации във Facebook, по-добре го направете възможно най-бързо. На 9-и април тази година социалната мрежа ще прекрати пускането на този вид реклами, сочи информация, публикувана в блога на платформата.

Спонсорираните съобщения се показват в списъка с новини на даден потребител, когато някой от приятелите му хареса спонсорирана страница, приложение или събитие.

Рекламодателите ще могат да плащат за тези реклами до 9-и април, когато всички съществуващи спонсорирани съобщения ще бъдат трансформирани в други рекламни формати, съобщава Mashable.

Принципът на „социалния контекст”, който лежи в основата на спонсорираните новини, ще бъде запазен и приложен към цялата реклама в социалната мрежа.

Спонсорираните публикации, които бяха пуснати във Facebook през 2011 г. се сблъскаха с широкото неодобрение от страна на потребителите. Причината за това беше фактът, че платформата позволява на рекламодателите да взимат информация от потребителските профили и да ги продават на техни приятели.

Това се извършва без пускането на каквото и да е уведомление. Ето защо мнозина заявиха, че се нарушават правата за защита на личната информация.

Група от потребители дори заведе съдебен иск срещу компанията и през август миналата година се стигна до споразумение. Facebook трябваше да заплати 20 млн. долара, уточнява Wall Street Journal. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:35 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още