Google+ расте, макар и да не успява дори да се доближи до броя потребители на Facebook. Междувременно социалната мрежа на онлайн гиганта вече има 300 млн. месечно активни потребители, обяви Вик Гундотра, вицепрезидент на Google.
В рамките на събитието „A Morning with Google+“ концернът представи цели 18 нови характеристики на Google+, създадени в „стремежа на Google да революционизира фотографията”.
Една от най-интересните нови възможности в социалната мрежа е опцията, с която Google автоматично ще избира най-добрите снимки. Освен да ги намира, търсачката ще може да разпознава определени обекти от тях, дори да не са тагнати.
Google обещава да подобрява качеството и структурата на снимките вместо потребителите, да избира най-важните за тях снимки, автоматично да подготвя видео с любимата музика от снимките, които са качени. Освен това има и търсене в снимковия материал чрез различни понятия, които ще намират дори немаркирани преди това снимки. Така например потребителят ще може да намира целенасочено снимки с изгрев или залез на слънцето, снимки от плажа или такива на домашния си любимец.
Вече са добавени над 1000 нови думи в алгоритъма за търсене на изображения, сред които плаж, куче, водопад и други. Всички те няма нужда да бъдат споменавани в таг към снимката, за да могат обектите, които обозначават, да бъдат засичани от алгоритъма на търсене. Междувременно стана ясно, че всяка седмица в социалната мрежа се качват над 1,5 млрд. снимки.
Към функцията Auto Awesome, която позволява автоматично подобряване на снимките на потребителите, са добавени три нови характеристики: Auto Awesome Action - опция, с която множество кадри могат да бъдат смесени в един, Auto Awesome Eraser, която позволява лесното премахване на преминаващи хора или недобри кадри само с няколко клика, както и Auto Awesome Movie – за създаване на филм от избрани снимки. Повече за новите подобрения – във видео материала на Bulgaria on Air.