Печалбата на социалната мрежа LinkedIn за третото тримесечие надхвърли очакванията на анализаторите, но прогнозата до края на годината доведе до силни колебания в цената на акциите след приключване на търговията в САЩ, съобщи Forbes.
Печалбата на акция с отчитане на потенциалното разводняване и с корекции извън американските счетоводни правила е достигнала 39 цента, докато предварителните предвиждания на експерти, анкетирани от S&P Capital IQ, бяха за печалба от 31 цента на акция. Резултатът е с над 40% по-силен от постигнатите 22 цента на акция за третото тримесечие на 2012 г.
При ползване на общоприетите счетоводни практики компанията отчита нетна загуба от 3,4 млн. долара.
Приходите през третото тримесечие са нараснали с 56% на годишна база до 393 млн. долара, изненадвайки отново приятно анализаторите, които предвиждаха ръст от 53%.
LinkedIn обяви, че за цялата 2013 г. очаква приходи от около 1,5 млрд. долара, повишавайки досегашното си предвиждане, но не оправда прогнозите на анализаторите. Част от инвеститорите бяха разочаровани и от прогнозата на социалната мрежа за приходи между 415 млн. и 420 млн. долара през четвъртото тримесечие, останала под очакваните от експертите 440 млн. долара.
Разделението на мненията се отрази в силни колебания на цената на акциите в търговията след затварянето на борсите в САЩ, след като ценните книжа бяха приключили сесията с ръст от 1,7% до 247,14 долара за брой. Само за няколко минути след публикуване на тримесечния отчет обаче цената им регистрира поне на два пъти ръст от 2% и също толкова пъти – спад от 5%.
От началото на годината акциите на компанията са поскъпнали със 115%, довеждайки пазарната ѝ капитализация до 27 млрд. долара при силно колебание в състава на акционерите ѝ.
Подобно на повечето социални медии LinkedIn бързо преориентира бизнеса си в посока на осигуряване на възможности на потребителите да ползват услугите ѝ по-скоро чрез таблети и смартфони, отколкото с традиционните настолни компютри или лаптопи.
В конферентен разговор с инвеститори главният изпълнителен директор на компанията Джеф Уийнър предсказа, че в определен момент през 2014 г. социалната мрежа може да достигне своя „мобилен вододел“, когато над половината от уникалните ѝ потребители ще се включват през смартфони или таблети. По думите му в момента техният дял е 38%. Той обаче отбеляза, че в Турция и Сингапур границата от 50% е вече пресечена.
Абонатите на LinkedIn са се увеличили с 28% на годишна база до 259 млн. души, но този ръст се забавя, отчитат от Forbes.