В своите документи до американската Комисия по ценните книжа и борсите (Security and Exchange Commission, SEC) услугата за кратки съобщения Twitter признава за разрастващи се загуби. През третото тримесечие компанията, която е изправена пред първично публично предлагане (IPO), е спечелила нови потребители и като цяло е набрала повече пари. Но в сравнение с миналата година Twitter регистрира почти три пъти по-висока нетна загуба, тъй като разходите продължават да надвишават приходите.
Между юни и края на септември нетната загуба на Twitter е в размер на 64,6 млн. долара. През същия период на миналата година обаче тя е възлизала само на 21,6 млн. долара. Виновни за нарастващите загуби са големите разходи за научноизследователска и развойна дейност и за продажбите и маркетинга. Тримесечните приходи от продажби обаче се удвояват от 82,3 млн. до 168,6 млн. долара. Ръстът на продажбите съответства на този от второто тримесечие.
Рекламата чрез мобилни устройства увеличава значително продажбите на Twitter през третото тримесечие. Все повече и повече потребители използват услугата от своите смартфони. Според компанията през третото тримесечие повече от 70 процента от всички рекламни приходи са именно от мобилния бизнес. През второто тримесечие този дял бе 65 на сто. През изминалите три месеца потребителите на Twitter са кликвали върху рекламите 15 пъти по-често, отколкото през първото тримесечие на 2012 г., за да я разгледат или за да я “ретуийтнат". За сметка на това обаче средната цена на рекламата е отчела спад през същия период с повече от 75 на сто.
Twitter твърди, че през третото тримесечие има 232 милиона активни потребители – със шест процента повече спрямо второто тримесечие. Този темп на растеж се забавя. През второто тримесечие ръстът бе със 7%, а през първото – с десет процента. За сравнение, Facebook има повече от 1,2 млрд. активни потребители.
Новите финансови детайли са от особен интерес за инвеститорите. IPO-то на Twitter може да се осъществи още през ноември. На 25-и октомври дружеството може да започне своето промоционално турне с институционални инвеститори, твърдят запознати с плановете източници.
Във вторник компанията конкретизира своите планове за IPO, като заяви, че се стреми да бъде листвана на Нюйоркската фондова борса NYSE. За борсата това би било един вид награда. Изглежда, че стратегията ѝ да си спечели име като търговски център за технологични компании, може да сработи. Традиционно американският фондов пазар Nasdaq се счита за магнит за технологичните фирми. Но след наситения с гафове борсов дебют на социалната мрежа Facebook през изминалата година блясъкът на Nasdaq поизбледня сериозно.
Новите документи разкриват повече подробности за най-големите акционери на дружеството. Най-голям дял от Twitter държи фондът за дялово инвестиране Rizvi Traverse Management - със 17,9%, следван от инвестиционната банка JP Morgan с 10,3% . Други основни акционери са Spark Capital, Benchmark Capital Partners, Union Square Ventures и DST Global. Освен JP Morgan всички тези компании вече бяха обявени в първите подадени документи, но без да се посочват точните им дялове.