Twitter най-накрая хвърли малко повече светлина върху бъдещите си планове за развитие. Една от най-популярните социални мрежи в света е подала официално заявление за излизане на борсата към Комисията за ценните книжа и борсовите операции (SEC) в САЩ, съобщава CBNC.
Компанията, която възнамерява да търгува под борсов код TWTR, има за цел да набере 1 млрд. долара от първичното публично предлагане (Initial public offering – IPO) на борсата в Ню Йорк. Водещ поемател по сделката ще бъде инвестиционният гигант Goldman Sachs.
В последно време Twitter се развива наистина доста успешно. Приходите на микроблога нарастнаха със 198% през 2012 г. до около 317 млн. долара. Нетните загуби на компанията пък се смъкнаха с 38 на сто до около 79 млн. долара, сочат данните в заявлението до SEC.
Според документа Twitter има повече от 215 млн. активни потребители месечно, 100 млн. от които са активни всеки ден.
Мобилността е основният фактор в работата на микроблога, като 75 на сто от всичките месечни посещения се дължат на достъп посредством мобилно устройство. Това е и причината Twitter да се радва на значителни приходи от мобилна реклама – общо 65 на сто от всички постъпления. От компанията също така обявиха, че това е само началото, като очакват мобилните приходите да продължат да растат в краткосрочен план.
Макар че Twitter се радва на силна популярност сред ползвателите на мобилни устройства, компанията все пак е изправена и пред някои насрещни ветрове. Сред рисковите фактори, изброени в заявлението до SEC, се посочват забавянето на растежа на потребителската база и спада в търсенето на рекламни продукти.
Друг интересен проблем, пред които дружеството може да се изправи, е правителствената цензура в чужбина, която може да му попречи да расте в международен план.
IPO-то на Twitter все още е изправено пред множество детайли, които предстоят да бъдат уточнени. В това число влизат броят на акции, които компанията планира да предложи и цената, на която ще се търгуват книжата.
През септември социалната мрежа обяви официално закупуването на MoPub Inc – компания, специализирана в изграждането на реклами за мобилни платформи, осъществявайки най-голямата в историята си сделка по придобиване.
Стойността на сделката не бе оповестена официално. Според Financial Times обаче придобиването е реализирано за сума в диапазона 300-400 млн. долара. Новината за Twitter е основен акцент в корпоративните новини на Bloomberg днес. Освен нея в емисията попадат грешка на Goldman Sachs за 1,5 млн. долара, както и рекордната оперативна печалба на Samsung.