Twitter Inc обяви официално закупуването на MoPub Inc – компания, специализирана в изграждането на реклами за мобилни платформи, осъществявайки най-голямата в историята си сделка по придобиване, пише Financial Times.
Стойността на сделката не бе оповестена официално от представителите на една от най-популярните социални мрежи в света. Според изданието обаче придобиването е в диапазона 300-400 млн. долара.
MoPub помага на рекламодателите да се съсредоточат върху конкретни категории потребители в реално време, като същевременно ръководи и оптимизира рекламите за различни мобилни приложения.
Очаква се основаната през 2010 г. платформата, която обединява рекламите на множество сайтове, да продължи да работи и след придобиването. Анализатори отчитат, че ходът ще позволи на Twitter за първи път да разпростре влиянието си отвъд собствените си ресурси.
“Вярваме, че сътрудничеството с MoPub ще ни позволи да открием много нови възможности за рекламиране в мобилния сектор”, заяви по повод сделката вицепрезидентът на Twitter Кевин Уейл. “Ние смятаме да използваме техните технологии, за да включим и наддаване на живо в рекламната платформа на Twitter. По този начин рекламодателите ще могат по-лесно да автоматизират и изчисляват своите покупки”, допълни още Уейл.
“Twitter ще инвестира в нашия бизнес. Ние пък ще продължим да изграждаме способи и технологии за по-пълноценна употреба в мобилния рекламен бизнес“, отбелязаха от своя страна от MoPub в публикувано на официалната им страница съобщение.
Според оценки на Emarketer приходите на Twitter от мобилни реклами през 2013 г. ще надхвърлят 300 млн. долара. Сумата представлява повече от половината от всички приходи от реклама на компанията.