Вчера акциите на Facebook отново преминаха психологическата граница от 40 долара за брой, като поскъпнаха с 2,29% до 40,548 долара. Причината - в окуражаващ доклад на пазарните анализатори от Emarketer се казва, че социалната мрежа е на път да обхване близо 16 на сто от пазара на мобилна реклама през тази година, в сравнение с 5% през 2012 година.
Социалната мрежа на практика ще утрои своя дял от световния приходи от мобилната реклама, като ще си осигури 15,8% от рекламния пазар. През 2012 г. делът на Facebook възлизаше на 5,35%.
Лъвският пай от продажбите тази година отново е в Google. Според проучването интернет компанията ще вземе приблизително 8,85 милиарда долара с продажбата на мобилната реклама до края. Пазарният дял на Google обаче е нараснал едва с 0,8 процентни пункта до 53,17%. Ръстът се постига основно с дъщерната компания Youtube, показва още проучването.
По-надолу в списъка са музикалната стрийминг услуга Pandora и Yellow Pages Business Directory. Twitter ще увеличи през 2013 г. своя дял в мобилната реклама с 0,28 пункта до 1,85%.
Съотнесено към всички цифрови рекламни формати Google и Facebook са доминиращият доставчик. Техните пазарни дялове според проучването скачат през 2013 г. до 32,84 и съответно 5,41%, което би съответствало на общи приходи от реклама от 6,360 млрд. долара и съответно 38,62 млрд. долара. През пролетта пазарните изследователи все още прогнозираха приходи от продажби от само 5,89 млрд. долара за Facebook.
На общия пазар на мобилна реклама Emarketer обещава за тази година ръст от 89 процента. В своите изчисления компанията включва продажби на дисплейни реклами и реклами в търсенето, които се появяват на мобилни телефони и таблети. В данните не се включват базирани на новини реклами. Данните за продажбите съответстват на нетните приходи след приспадане на разходите за придобиване на трафик.