fallback

Печалбата на Baidu се сви заради по-високи разходи

Мобилният бизнес обаче расте бързо, а приходите скачат с цели 38,6 на сто

13:19 | 25.07.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-големият оператор на онлайн търсачка в Китай отчете сериозен спад в печалбата си, но за сметка на това и разширяване на бизнеса в мобилните услуги.

В четвъртък Baidu Inc. заяви, че печалбата и за последното тримесечие се свива с 4,5% до 2,6 млрд. юана (430,8 млн. долара). Приходите се увеличават със сериозните 38,6 на сто на годишна база до 7,6 млрд. юана (1,2 млрд. долара), но компанията бе изправена пред по-високи промоции и други разходи и голяма данъчна сметка, предава  Associated Press.

Китай разви търсачки като Baidu, които се фокусират върху базирани на настолни компютри услуги, изправяйки се пред нови предизвикателства, като например преминаването на потребителите към смартфони и таблети. „Приемането на нашата мобилна платформа набра скорост и това подобри мобилната монетизация", заяви председателят на Baidu Робин Ли в изявление. „Мобилните приходи за първи път са над 10 на сто от общите ни приходи през това тримесечие".

От компанията заявиха, че печалбата преди данъци и лихви е нараснала с 8,4% спрямо година по-рано, но нетната печалба се е свила заради данъчна ставка, прилагана за едно от нейните дъщерни дружества.

Броят на китайските потребители на интернет нарасна с 10 процента през изминалата година до 591 милиона души към края на юни. Броят на потребителите, които сърфират в интернет чрез безжични устройства, се е увеличил с 20% до 464 млн. души. Този растеж се ускори след отчетените 18 процента ръст за безжичните потребители за предходната година.

Комунистическото правителство насърчава използването на интернет за бизнес цели и образование, но се опитва да блокира достъпа до материали, считани за подривни и нецензурни. Възходът на уеб употребата направлява растежа на нови китайски индустрии от онлайн пазаруването и микроблоговете до онлайн видеото.

Ръстът в употребата на мобилни устройства е създал предпоставки за възникване на нови конкуренти, принуждавайки Baidu и други утвърдени компании да представят нови услуги.

За да се подсили именно в мобилния бизнес, Baidu обяви през този месец, че ще плати 1,90 милиарда долара за 91 Wireless Websoft Ltd, дистрибутор на смартфон приложения.

"Последните ни инвестиции допълнително засилиха позицията на Baidu на ключови стратегически области като търсене, разпространение на приложения, онлайн видео", каза Ли.

Компанията ще продължи „да инвестира агресивно“, заяви и главният финансов директор Денифър Ли.

Baidu доминира в традиционното интернет търсене в Китай с пазарен дял от почти 80%. Но компанията се сблъсква със сериозна конкуренция при мобилното търсене, където пазарният ѝ дял е ограничен.

Пазарният дял на Baidu в мобилния пазар пада до 66,9 на сто през март от 77,5 на сто през миналия юли. Това бе предшествано от старта на редица конкурентни услуги, сред които тази на Qihoo 360, компания за сигурност на информацията, която бързо печели пазарял дял от над 13 на сто. 

През май Baidu анонсира и придобиването на интернет видео услугата PPS Net за 370 млн. долара. Според компанията тя, заедно с вече закупената iQiyi.com, ще направи от нея най-голямата за Китай платформа за мобилно видео съдържание.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:36 | 02.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още