fallback

Положителната изненада Facebook изстреля акциите с 20%

Мобилната реклама вече е отговорна за 41% от рекламните приходи на компанията

09:26 | 25.07.13 г.
Автор - снимка
Създател

Постепенно най-голямата социална мрежа в света Facebook започна да разглезва инвеститорите си след неубедителния борсов дебют преди година. Понеже най-голямата онлайн социална мрежа успя през второто тримесечие да привлече повече потребители и рекламодатели, отколкото анализаторите очакваха, акциите полетяха в следборсовата търговия с 20 на сто до 32 долара. Така цената вече не е толкова далеч от 38-те долара, на които книжата бях оценени при IPO-то, пише TechCrunch.

"Постигнахме добър напредък в това да увеличим базата си от потребители и да увеличим участието", заяви основателят и главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг в сряда в централата в Менло Парк, Калифорния. Мрежата вече има 1,15 млрд. активни потребители всеки месец, една пета повече от същия период година по-рано.

Още по-силно се повишава броят на онези, които се отбиват в социалната мрежа ежедневно. Те са почти 700 милиона. Анализаторите се опасяваха, че потребителите ще изоставят Facebook заради много други услуги, като WhatsApp или Pinterest.

Като цяло социалната мрежа успява да увеличи приходите си от продажби с 53% на годишна база до 1,8 млрд. долара. По този начин Facebook надмина консенсусните очаквания на анализаторите, които бяха за 1,618 млрд. долара.

Под чертата остава печалба от 331 млн. долара, след като година по-рано загубата бе в размер на 157 млн. долара. „Положихме добра основа за бъдещето“, заяви Зукърбърг с поглед към първата изминала година на борсата. 

Колкото повече време прекарват потребителите във Facebook, толкова по-ценни са те за компанията, която се финансира предимно чрез реклама. При това Зукърбърг изтъкна особено бизнеса със смартфони и таблети, които от дълго време бяха „ахилесовата пета“. Ново преработено приложение и нови рекламни формати доведоха до ръст на приходите в тази област.

В момента компанията извлича 41 на сто от важните си приходи от реклама от мобилни устройства. Преди десет месеца този дял бе едва 14%. „Скоро ще навлезем в период, в който ще правим повече продажби от мобилни устройства, отколкото от компютър," заяви в конферентен разговор с анализатори основателят на мрежата. И бе повече от конкретен. През предишното тримесечие компанията правеше 30% от продажбите си чрез мобилни реклами, а анализаторите очакваха този дял сега да скочи до 33%. Е, социалната мрежа ги изненада доста приятно, пише и Venturebeat.

Повече от 800 милиона потребители вече имат достъп до Facebook чрез смартфон или таблет. „Хората прекарват повече време във Facebook, отколкото когато и да било."

Браншови експерти изказаха задоволството си от нарастващото значение на приходите от мобилния бизнес. „Компанията преминава успешно през прехода към успешна мобилна реклама и рекламните формати работят много добре“, каза анализаторът Арвинд Батиа от Sterne Agee. 

През първото тримесечие на 2013 г. Facebook показа специален фокус върху увеличаването на глобалния достъп и подобряване на достъпа до услугата за 200-те милиона потребители със само мобилен достъп, много от които са от развиващите се пазари.

Наскоро Facebook обяви, че неговото приложение за смартфони е достигнало до 100 милиона потребители, като голяма част от този растеж е на пазарите в развиващите се страни, включително Африка, Близкия изток и Индийския субконтинент.

Зукърбърг отхвърли постоянно повтарящи се спекулации в медиите за това, че младите хора се оттеглят от социална мрежа. "Според данните, които имаме, това не е вярно", каза изпълнителният директор. "Тийнейджърите продължават да използват силно Facebook".

Въпреки това инициативи като приложението на Facebook за Android смартфони са се отразили на разходите, които се увеличават с 60 процента в рамките на една година. Като цяло за 2013 г. Facebook очаква според по-ранни изявления разходите да се увеличат с около 50 процента.

Зукърбърг е оптимист и по отношение на технологията зад Graph Search, което той вижда като знание, което помага на потребителите на Facebook да разберат света. С това знание „ние ще сме в състояние да изградим интелигентни услуги ..., които никой друг не може да създаде". 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:13 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още