Както писахме още в петък, Yahoo наистина проявява интерес към Tumblr.
Истинското доказателство за това пристигна днес, когато от двете компании обявиха официално постигнатото съгласие за придобиването на Tumblr от страна на интернет ветерана. Tumblr ще бъде управляван самостоятелно, като Дейвид Карп ще остане на поста главен оперативен директор. Продуктите, поддръжката и марката ще продължат да се разработват поотделно и съгласно изискванията на Tumblr, разкриват още от Yahoo.
За Yahoo придобиването на Tumblr може да бъде опит за привличане на по-млади потребители. Самият концерн си признава, че има "застаряваща демография", която според главния финансов директор Кен Голдман характеризира напоследък потребителската база.
Със своите над 300 млн. уникални посещения на месец и 120 000 нови регистрации на ден Tumblr е една от бързо развиващите се интернет медии в света. Генерира и 900 поста на секунда, а потребителите на социалната мрежа прекарват повече от 24 млрд. минути на месец в сайта. Повече от половината от тях използват и мобилното приложение, като правят по 7 посещения през мобилния телефон средно на ден. Огромната популярност и отдаденост както на създаделите на мрежата ,така и на потребители й от всички възрасти, ще бъдат новата значима общност за мрежата на Yahoo. Очакванията са, че след придобиването потребителите на Уahoo ще се увеличат с 50 процента до повече от милиард посетители месечно, а генерираният трафик ще нарасне с приблизително 20%.
Сделката предлага уникални и за двете компании възможности. Tumblr може да разгърне потенциала на технологията на Yahoo за персонализация и механизма за търсене, като позволи на потребителите да откриват, например, творци, блогъри или определено съдържание в техни текстове. В замяна Tumblr ще осигури 50 милиарда поста в блогове (а с всеки изминал ден те се увеличават с още 75 милиона) и ще позволи търсенето на информация в медията да се подобри.
Уговореният размер на сделката е в порядъка на 1,1 млрд. долара. А значителна част от сумата може да бъде платена в брой.
„Tumblr ще подобри своето творческо представяне онлайн“, казва главният оперативен директор на Yahoo Мариса Майер. „Много са допирните точки на Tumblr и Уahoo, но в същото време те се допълват. Yahoo e олицетворение на интернет медиите. Tumblr пък се развива бързо. И двете компании са утвърдили техните марки на пазара. И двете компании са насочени към потребителите, разнообразявайки ежедневието им."
„Нашият екип не се променя. Нашият път на развитие не се преначертава. Мисията ни – да се даде възможност на творците да създадат най-добрата си творба и да я представят пред публиката, която търсят – определено също не се променя“, сподели пред широката общественост Дейвид Карп, главният изпълнителен директор на Tumblr. “Въодушевени сме от подкрепата, която Yahoo и техният екип ни дават, за реализирането на основната ни цел – да превърнем интернет в уникално творческо платно. Tumblr се развира бързо при наличие на ресурси, които творците да използват".
По сделката предстои договаряне на обичайните заключителни условия. Очаква се тя да приключи през втората половина на годината, поясняват от двете компании.