fallback

Airbnb се оттегля от Китай от 30 юли

Китайският пазар представлява приблизително 1% от бизнеса на компанията пред последните години

11:37 | 24.05.22 г.

Компанията за ваканционни наеми Airbnb Inc заяви във вторник, че ще затвори всички обяви за континентален Китай от 30 юли. С това решение компанията се присъединява към дългия списък от западни интернет платформи, които се отказват от китайския пазар.

Компанията направи съобщението в писмо, публикувано в официалния ѝ акаунт в WeChat. Обръщението е адресирано към китайските потребители, като не се уточняват причините за вземането на това решение, съобщава Ройтерс.

Базираната в Сан Франциско компания заяви, че китайските потребители ще имат право да си резервират престой и преживявания в чужбина.

„Взехме трудното решение да пренасочим усилията си в Китай върху изходящите пътувания и да спрем публикуването на обяви на домакини в Китай считано от 30 юли 2022 г.“, посочва се в писмото, подписано от Нейтън Блечарчик, съосновател на Airbnb.

Aribnb се присъединява към други западни интернет фирми, сред които Linkedin и Yahoo, които се оттеглиха от Китай като знак за отделянето на интернета на втората по големина икономика в света и голяма част от останалия свят.

Почти всички големи западни интернет платформи, включително Google на Alphabet и Facebook на Meta Platforms Inc, престанаха да предоставят услуги на крайни потребители в континентален Китай. Те се позовават на различни причини – от цензура до затруднения в работата в страната.

Блечарчик казва, че решението е било трудно и се гордее с постигнатото от Airbnb в Китай. „Решението не беше лесно за нас и знам, че е още по-трудно за вас“, посочва той в писмото до потребителите. „Заедно изградихме и развихме процъфтяваща общност на домакините в Китай и посрещнахме повече от 25 млн. гости от 2016 г. насам“, казва още той.

CNBC за първи път съобщи за решението на Airbnb по-рано във вторник.

New York Times съобщи, че като част от своето оттегляне Airbnb ще премахне около 150 хил. обяви в Китай от общо 6 млн. обяви по целия свят. Според докладите престоят в Китай представлява приблизително 1% от бизнеса на Airbnb през последните години.

От Airbnb не са отговорили веднага на въпроси, изпратени от Ройтерс.

Airbnb е основана през 2008 г. Компанията започна да предоставя услуги в континентален Китай през 2015 г. Тя положи усилия да локализира услугите си, включително интегриране с китайски платформи като WeChat на Tencent Holdings. Основните ѝ китайски съперници са Tujia and Xiaozhu.

Акциите на Airbnb поскъпнаха с 0,65% по време на търговията в понеделник на Nasdaq, но се понижиха с 1,59% след пазарната търговия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:41 | 14.09.22 г.
fallback