Хотелите в САЩ пострадаха по-тежко от всеки друг вид недвижими имоти в първите месеци на пандемията. Сега инвеститорите изглежда не могат да им се наситят, пише Wall Street Journal.
Хотели на обща стойност над 12,5 млрд. долара са били продадени в първите три месеца на 2022 г., сочат данни на CoStar. Това е най-високото ниво за първото тримесечие от 2016 г. насам. Цените на хотелите за продажба растат, а делът на просрочените ипотечни кредити за хотели намаля в последно време до ново пандемично дъно.
Много инвеститори, които разполагат със значителни ликвидни средства, но изпитват затруднения да намерят подходящи обекти за покупка, считат хотелите за не толкова надценени, колкото акциите и облигациите. Те също така залагат, че хотелите по-лесно ще се възстановят от пандемията в сравнение с офиси и молове, които изпитват затруднения с растящите свободни площи, за чието запълване може да са необходими години.
Макар че хотелите са изправени пред растящи разходи за труд, те са сред видовете имоти, които е най-вероятно да се приспособят към инфлацията, защото могат да променят цените на стая всеки ден. Това важи особено за хотелите с ограничено обслужване или по-дълъг престой, които имат по-малко служители.
Стойността на хотелите е нараснала с 18% през март спрямо година по-рано, сочат данни на Real Capital Analytics. Цените на имотите са нараснали много по-бързо от печалбите на хотелите, което означава, че инвеститорите са оптимисти за бъдещото търсене от туристите.
Хотелите, които приемат летовници, са силно търсени, особено в районите от Слънчевия пояс, казва Марк Шьонхолц, един от ръководителите на консултантската компания Newmark. Растящите заплати и спестявания позволяват на повече американци са харчат за пътувания.
Това увеличава приходите на хотелите в градове като Маями, Орландо и Нешвил, което привлича инвеститорите. Xenia Hotels & Resorts плати миналия месец 329 млн. долара за хотел W Nashville, който беше най-скъпият хотел за продажба в историята на града на цена от 950 хил. долара за стая, сочат данни на CoStar.
Но бизнес пътуванията все още са далеч от нивата преди пандемията, тъй като повече американци свикват с виртуалните срещи. Това вреди на хотелите в градове като Ню Йорк и Чикаго. Собственици на хотели в Ню Йорк са изправени и пред конкуренция от новото строителство. Американските хотели са далеч по-малко рентабилни, отколкото преди пандемията, сочат данни на компанията за анализи STR.
Икономическите проблеми може да забавят възстановяването. Растящите цени и лихви по ипотечните кредити може да оставят американците с по-малко пари за харчене за пътувания, казва Джим Костело, главен икономист на MSCI Real Estate.
Растящите лихви също вероятно ще направят хотелите не толкова привлекателни за инвеститорите, което ще намали стойността на имотите. Евтиният дълг беше голямата причина инвеститорите да искат да плащат по-високи цени за хотели миналата година. По-високата доходност от облигации също може да направи хотелите по-непривлекателни, което ще намали търсенето от инвеститорите.
Някои хотелиери се оглеждат за нови източници на търсене, за да компенсират изгубените пътуващи по работа.
CitizenM Hotels, например, иска да привлече хора на свободна практика, пътуващи на дълги разстояния и работещи отдалечено хора, които посещават корпоративните си офиси редовно и се нуждаят от място да престой. Компанията създаде неотдавна абонамент, който гарантира на клиентите стая за една нощ на месец, съобщи ръководителят на отдела за растеж Ърнест Лий. Тя също така обмисля да добави още офиси и зали за срещи.