Хюстън се превърна в стандарт за връщането на служителите в офиса по време на пандемията от COVID-19. Около 85% от компаниите в града имат служители на бюрата си или планират да ги върнат в офиса, един от най-високите дялове в страната, сочат данни на компании, които следят тенденциите за връщане на офис служителите, пише Wall Street Journal.
Но офисите в Хюстън са едва наполовина пълни. Докато броят на служителите, които са се върнали на бюрото си, стабилно нараства, офис служителите са далеч по-малко в сравнение с хората, които посещават ресторанти, баскетболни мачове и други традиционни спортни прояви.
Една от големите причини е, че повечето компании в Хюстън са възприели хибридни стратегии, комбиниращи офис и работа от разстояние. Докато се развива тази тенденция, средностатистическият служител се появява в офиса около 19,7 дни в месеца спрямо 17 преди пандемията, показва анализ на Central Houston, която представлява собственици на имоти в центъра на града, бизнеси и местни жители.
Хюстън и други градове в Тексас са внимателно наблюдавани по време на пандемията, защото служителите там, които се връщаха в офиса, бяха последователно по-голям брой в сравнение с други щати, отбелязва Kastle Systems, компания в областта на сигурността с национално присъствие, която наблюдава достъпа със служебна карта в офисите в десет големи американски града.
Слабата зависимост на щата от обществения транспорт и решението му да запази отворени държавните училища през по-голямата част от пандемията откриха пътя за завръщането на повече служители в офиса. Далас, Хюстън и Остин регистрираха миналата седмица равнище от съответно 51%, 52% и 58% на завърналите се в офиса служители, показват данните на Kastle.
„Трудно е да си представим, когато погледнем офис служителите, които може да вършат работата си от разстояние, че на национално равнище над 60% до 65% от тях ще се завърнат в офиса“, казва Брайън Кроп, ръководител на човешките ресурси в консултантската компания Gartner. „Това е просто отдалеченото хибридно бъдеще. То донякъде вече е тук“, допълва той.
Това бъдеще има огромно въздействие върху стойността на бизнес имотите, стабилността на бизнес районите и приходите от данъци на градовете, плащани от собственици на имоти. Хиляди ресторанти, барове, магазини и други малки бизнеси в страната също зависят много от пътуващите до работа и офис служителите.
Все още не е ясно дали служителите ще бъдат в офиса само два-три дни в седмицата и какво ще означава това за търсенето на офис площи. Някои собственици на имоти твърдят, че всяко намаляване на интереса ще е минимално, особено ако компаниите се нуждаят от още площи, за да увеличат разстоянието между служителите си по здравословни съображения. Но други отбелязват, че много от компаниите, които са подписали наемни договори по време на пандемията, са избрали по-малка площ, защото са възприели хибридни работни стратегии.
На национално равнище завръщането в офиса стабилно нараства, след като вариантът омикрон достигна връхна точка по-рано тази година. Средното ниво в десетте най-големи града в САЩ беше 41% миналата седмица спрямо 28% втората седмица на януари, показват данните на Kastle.
Но макар COVID-19 да отслабва, възниква ново препятствие за по-пълномащабно завръщане в офиса – по-високите цени на бензина. Разходите за гориво вече нарастваха, когато нахлуването на Русия в Украйна влоши още повече положението. Служителите, особено тези с по-ниски доходи, не искат да се връщат в офиса, особено в щати като Тексас, където повечето пътуващи до работа се придвижват с кола, показва анкета на Gartner сред десетки ръководители в областта на човешките ресурси.
Тенденцията за работа от разстояние е по-голяма заплаха за използването на офис площите от цената на бензина. Някои работодатели настояват служителите да се върнат в офисите пет дни в седмицата. Но много от тях установиха, че работата от разстояние не е намалила ефективността, а други се опасяват, че ако не откликнат на исканията на служителите за повече гъвкавост, най-добрите им служители може да отидат в други компании, предлагащи възможности за работа от разстояние.
Компаниите възприемат хибридни стратегии, за да дадат на служителите гъвкавост, но също и да прекарват време в офиса, за да засилват сътрудничеството помежду си, менторството и корпоративната култура.
В Тексас компании от различни индустрии възприемат хибридни подходи.
Chevron, един от най-големите работодатели в Хюстън с близо 6000 в центъра на града, позволява на служителите си в два дни от седмицата да работят от разстояние, съобщава компанията.
Технологичните фирми, някои от които експериментираха с работа от разстояние преди пандемията, разрешават на служителите си да работят отдалечено през повечето време.
Bottle Rocket, приложение и дигитална консултантска компания в Далас, възприема стратегия, която запазва офиса в града, но служителите са били уведомени, че могат да изберат да работят отвсякъде.
„Компаниите искат служителите им да са редовно в офиса, но има голям сегмент от служителите, който вече не иска това“, коментира Раджеш Мидха, главен изпълнителен директор на компанията.