fallback

Туристическите пътувания подкрепят най-голямата хотелска верига в света

Marriott International съобщава, че делта вариантът на COVID-19 натежава върху резултатите ѝ през втората половина на третото тримесечие

17:01 | 03.11.21 г.

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Най-голямата хотелска верига в света Marriott International съобщи, че печалбата ѝ е нараснала през третото тримесечие благодарение на продължаващото търсене на пътувания с развлекателна цел, макар че разпространението на делта варианта на COVID-19 е натежало върху втората половина от този период, пише Wall Street Journal.

Хотелската верига, в чийто портфейл влизат около 7900 имота в цял свят, обяви в сряда нетна печалба от 220 млн. долара спрямо 100 млн. долара през предходната година. Коригираната печалба е достигнала 99 цента на акция, което отговаря на очакванията на Wall Street.

Приходите за трите месеца до 30 септември са нараснали до 3,95 млрд. долара спрямо 2,25 млрд. долара, надминавайки очакванията на анализатори, анкетирани от FactSet.

„В глобален план пътуванията с развлекателна цел обикновено остават много силни през тримесечието, докато делта вариантът има най-голямо въздействие върху търсенето на бизнес пътувания“, коментира главният изпълнителен директор на компанията Антъни Капуано. „Сега, когато най-лошото от вълната с делта варианта, надяваме се, е зад гърба ни, бизнес пътуванията нараснаха отново през октомври и очакваме тенденцията да продължи“, допълва той.

Приходите от налична стая (RevPAR), които са внимателно наблюдаван показател в индустрията, са нараснали със 118,4% през третото тримесечие спрямо същия период на миналата година, а заетостта на хотелите на Marriott в света се е повишила с 23,4 процентни пункта до 58,2%.

Резултатите обаче остават значително под нивото през същия период на 2019 г. Спрямо третото тримесечие на 2019 г. глобалните приходи от налична стая са намалели с 25,8%, а заетостта се е свила с 16,8 процентни пункта.

В края на октомври Hilton Worldwide Holdings обяви тримесечна печалба и по-високи приходи, а пътуванията с развлекателна цел са останали двигател на възстановяването. Бизнес пътуванията са продължили да се увеличават през третото тримесечие.

Hyatt Hotels трябва да обяви тримесечните си резултати след края на търговията в сряда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:58 | 11.09.22 г.
fallback