Собственикът на Saks Fifth Avenue превръща части от универсални магазини в пространства за съвместна работа с WeWork – стратегия, която комбинира популярността на работата от разстояние със затрудненията на физическите магазини, пише Wall Street Journal.
Hudson’s Bay планира да отвори първите си офиси за съвместна работа идния месец в района на Ню Йорк, съобщиха ръководители на компанията. Новите обекти, наречени SaksWorks, предвиждат WeWork да управлява и осигурява служители в площите за съвместна работа в сгради, които са собственост на Hudson’s Bay.
Канадската компания за търговия на дребно променя настоящи и бивши магазини Saks и някои от площите, които преди това са били заемани от Lord & Taylor, в офиси за съвместна работа, управлявани от WeWork. Близо 200-годишната верига универсални магазини обяви фалит през 2020 г. и съобщи, че ще затвори всичките си оставащи обекти, за да оперира изключително като онлайн магазини. Hudson’s Bay притежава сградите, които преди време бяха заемани от магазини на Lord & Taylor.
Hudson’s Bay се надява да извлече печалба от ръста на работата от разстояние, която според повечето допитвания остава предпочитана за много американци поне в част от времето. Анкета сред 9000 служители на консултантската компания Accenture по-рано тази година установи, че 83% от анкетираните са определили хибридната работа с микс от работа в офиса и от вкъщи като идеален вариант.
SaksWorks очаква, че ще може да отговори на нуждата от пространства за съвместна работа, особено в околностите на градовете, където много служители са уморени да прекарват целия си ден у дома, но в същото време искат да избегнат уморителното пътуване до града.
Извън Ню Йорк компанията обмисля откриването на обекти в Лос Анджелис, Сиатъл, Филаделфия и Бостън, съобщава президентът на SaksWorks Ейми Нелсън.
Hudson’s Bay е един от многото оператори, които опитват да превърнат фалирали или изпитващи затруднения търговски площи в офиси. Това е част и от по-широка тенденция в областта на недвижимите имоти за преустройство на неуспешни или остарели обекти, за да отговарят на съвременните нужди.
От началото на пандемията повечето офис сгради в САЩ оперират доста под капацитета си. Компании за съвместни работни пространства също изпитват затруднения, като някои от тях излизат от бизнеса. Макар че индустрията на споделените работни пространства продължава да изключва по-слабите фирми, преходът сред някои компании към фокусиране върху растящата армия от работещи от разстояние служители предлага нова възможност.
Стартъпът от Ню Йорк Daybase съобщи, че се стреми да отвори пространства за съвместна работа в бивши магазини в предградията. Компанията за пространства за споделена работа Industrious отвори редица локации в молове.
Подобно на други търговци на дребно Hudson’s Bay затваря или свива магазини, тъй като електронната търговия и COVID-19 засягат приходите от продажби във физически магазини. Но за разлика от някои други компании за търговия на дребно Hudson’s Bay притежава много от сградите, които заемат нейните брандове, което я обременява с празни площи.
SaksWorks ще имат по-малко уединени пространства, отколкото предлагат останалите компании за съвместна работа. Вместо това повечето бюра ще бъдат разположени в просторни отворени зали. Те ще имат колела, така че обстановката лесно ще може да се променя. Локациите ще включват и фитнес зали и кафенета. Цената от 299 долара на месец е същата като програмата за членове All Access на WeWork, която позволява на клиенти да работят от всяка локация, но не върви с точно определен офис.
Превръщането на магазини в офиси може да е предизвикателство, защото площите често нямат дневна светлина и не са проектирани за редове от бюра. Нелсън казва, че работи с архитекти за осигуряване на повече светлина в площите и прибавя растения и картини, за да ги направи уютни.
В същото време WeWork се надява, че SaksWorks може да се превърне в модел за сходни сделки със собственици на имоти в усилията ѝ за растеж без увеличаване на огромните ѝ задължения.
Компанията обичайно наема площи и на практика ги преотдава на ползватели на офиси. Подходът може да е много рентабилен, но също така означава, че WeWork се ангажира със скъпи дългосрочни наемни договори и в много случаи с разходите за изграждане на площи. Тези разходи се превърнаха в огромен проблем по време на пандемията, защото приходите от ползватели на офиси намаляха, но разходите за наеми обичайно останаха фиксирани. Въз основа на сделката си с Hudson’s Bay WeWork ще управлява и осигурява служители в площите за съвместна работа в замяна на част от приходите, но няма да плаща наем.
Говорителка на WeWork съобщ, че компанията очаква да отвори около 70% от новите си площи в бъдеще въз основа на сделки за споделяне на приходи и други споразумения, които избягват сключването на наемни договори.
Отделно от това WeWork и консултантската компания Cushman & Wakefield преговарят за партньорство на стойност 150 млн. долара за навигиране в новия свят на работа от разстояние и гъвкави работни пространства.