Американските търговци на дребно са затворили десетки хиляди магазини дори след утихването на пандемията, тъй като купувачите са продължили да се обръщат към електронната търговия, сочи нов доклад, цитиран от Bloomberg.
Почти един на всеки единадесет магазина ще затвори през идните пет години, като магазините за офис консумативи, за спортни стоки и за дрехи ще бъдат сред най-тежко засегнатите, сочи основен сценарий в анализ на UBS. При най-лошия сценарий над два пъти повече магазини – общо около 150 хил., може да затворят през този период.
„Трайното наследство от пандемията е резкият ръст на онлайн търговията“, отбелязват анализаторите начело с Майкъл Ласър. „Очакваме, че тя ще продължи да расте“, допълват те.
Американските магазини са пренасочили вниманието си към онлайн операциите, тъй като пандемията от COVID-19 е принудила физическите локации временно да затворят врати. Дори при повторното отваряне посетителите са се завърнали бавно, а магазините са побързали да предложат услуги като виртуално пазаруване, за да накарат клиентите да купуват отново. Посещаемостта в моловете е намаляла с около 30% спрямо година по-рано, сочат данни на компанията Green Street.
Над двадесет големи търговци на дребно са поискали защита от фалит миналата година, включително големи имена като J.C. Penney и Lord & Taylor.
Магазини, които продават дрехи, потребителска електроника и мебели за дома, вероятно ще регистрират най-много затваряния с общо 35 хил., сочи докладът на UBS. Търговците на офис оборудване се очаква да са най-силно засегнати, като 45% от мрежите им от магазини може да затворят врати. Търговските центрове вероятно ще са ключов източник на затваряния.
Само търговците на автомобилни части искат да запазят приблизително същия брой локации, като продажбите в отделните магазини са достигнали исторически връх през третото тримесечие на 2020 г., установяват анализаторите.
Тези магазини са по-защитени от дигитални варианти, защото често са необходими на клиентите незабавно и предлагат услуги, които трябва да бъдат извършени лично.