fallback

Marriott залага на курортните комплекси за възстановяването си от пандемията

Най-голямата хотелска група в света очаква кампаниите за ваксиниране да доведат до бум на ваканционните пътувания

15:18 | 11.02.21 г.

Снимка: Marriott

Marriott International разширява присъствието си в сегмента на ол-инклузив курортите, като прибавя близо 7 хил. стаи в карибски и централноамерикански страни, предава Bloomberg. Ходът показва, че хотелските гиганти очакват възстановяване на пътуванията, които се сринаха заради COVID-19.

Marriott е постигнала сделка да прибави 19 курорта, притежавани от Sunwing Travel Group, включително имоти в Мексико, Ямайка и Коста Рика, тъй като най-голямата хотелска компания в света очаква кампаниите за ваксиниране да доведат до бум на ваканционните пътувания.

„Това е трансформираща сделка, която ни помага наистина да заздравим позицията си в сегмент, който смятаме, че ще продължи да расте бързо. Има огромно натрупано търсене за подобни дестинации“, коментира Тони Капуано, президент на отдела за глобално развитие, проекти и операции в Marriott.

Базираната в Торонто компания Sunwing ще продължи да притежава имотите, включително Planet Hollywood Beach Resort Cancun с 566 стаи и Royalton Punta Cana Resort & Casino в Доминиканската република. Хотелите ще бъдат превърнати в Autograph Collection на Marriott, т. нар. софт бранд на компанията, който позволява на независими хотели достъп до корпоративните програми за лоялни клиенти и резервационни системи. Сделката увеличава над два пъти портфейла с ол-инклузив хотели на Marriott.

Карибските хотели понесоха тежък удар от пандемията, като заетостта им намаля до 30% през 2020 г. спрямо 64 на сто година по-рано, сочат данни на компанията STR. Но близостта до американските летовници е от полза за региона, особено в сравнение с имоти, които ще разчитат на корпоративни пътувания, за да стимулират възстановяването.

В дългосрочен план хотелската индустрия се нуждае пътуващите по работа да се върнат на път. Но засега натрупаното търсене на пътувания с цел почивка е най-добрият залог за стимулиране на скок на хотелската индустрия, показва изследване на Майкъл Белисарио, анализатор в компанията Robert W Baird & Co.

Marriott опитва да се възстанови от пандемията без дългогодишния си лидер, главния изпълнителен директор Арне Соренсон. Компанията съобщи неотдавна, че Соренсон, който заема ръководния пост от 2012 г. насам, ще намали работните си ангажименти, за да се подложи на лечение на рак на панкреаса. Капуано е един от двамата ръководители, които отговарят за ежедневните операции на компанията.

За Marriott сделката със Sunwing е следващата стъпка в начинание, което започна преди COVID-19 да разтърси глобалната хотелска индустрия. Компанията навлезе в сегмента на ол-инклузив курортите през лятото на 2019 г., като обяви планове за два нови курортни имота, включително Ritz-Carlton в Мексико.

Тези сделки съставляваха крайъгълен камък за Marriott и бизнес модела й. Десетилетия наред ол-инклузив курортите са област на специализирани оператори, които предоставят на пътуващи с ограничен бюджет настаняване, храна и други, включени в една обща цена.

Тъй като концепцията набра популярност сред летовниците, най-големите хотелски компании в света установиха, че членовете на програмите им за лоялни клиенти, които придобиват точки при бизнес пътувания, биха искали да ги използват в ол-инклузив хотели.

Моделът е особено привлекателен за хотелските компании сега, когато търсенето на пътувания за развлечение изпреварва резервациите за пътувания по работа и за присъствие на конференции.

„Пандемията е историческо предизвикателство за туристическата индустрия и най-сетне виждаме светлина в края на тунела. Искаме да бъдем подготвени да се възползваме напълно, когато търсенето отново нарасне“, отбелязва Капуано.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:29 | 12.09.22 г.
fallback