fallback

Младите купувачи променят пазара на луксозни имоти в САЩ

Представителите на поколението Y разчупват представите за първи дом

17:50 | 13.02.21 г. 6

Снимка: Brendon Thorne/Bloomberg

В рязък контраст със стереотипа „мързеливци“, определящ тяхното поколение, милениълите или представителите на Поколението Y (родените между 1980 и 2000 г. – бел. ред.) не обитават приземния етаж от жилището на родителите си. Те купуват домове за милиони долара, пише Bloomberg.

С 38% милениълите съставляват най-големия дял от купувачите на жилища в САЩ, сочи изследване на Националната асоциация на брокерите на недвижими имоти, публикувано миналата година. „Те също са заинтересовани от притежаването на дом, просто чакаха по-дълго за закупуването на първия“, коментира Брадли Нелсън, главен маркетингов директор в Sotheby’s International Realty.

Разчупвайки клишето за „първи дом“, създадено от по-старите поколения, заможните милениъли имат по-големи амбиции, казва Нелсън.

„В миналото хората купуваха скромен имот, живееха в него, докато създадат семейство, и след това го заменяха с по-голямо жилище. Милениълите най-сетне навлизат на имотния пазар и не е необичайно първата покупка като купувачи на жилище да е луксозен имот за няколко милиона долара в САЩ или в чужбина“, отбелязва той. В резултат на това милениълите бързо се превръщат в доминираща сила при имотите от високия сегмент.

„Бейби бумърите се оттеглят в по-слънчеви домове, докато работата от разстояние позволява на милениълите да навлязат на жилищния пазар в по-малки, по-достъпни градове“, сочи нов доклад на Sotheby’s за глобалния луксозен пазар през 2021 г. „Акцентът върху неща като устойчивост със сигурност намери сериозен отзвук при милениълите в напредваща възраст, които са 72,1 млн. души и са най-голямото зряло поколение с уникални потребителски предпочитания. Те ще окажат дълбоко въздействие върху насоката на пазара на луксозни жилища“, се казва в доклада.

Задвижващи пазара предпочитания

Милениълите са най-образованото поколение в историята, имат високи доходи и се очаква да получат по-голямо наследство от всяко предишно поколение, показа доклад от май 2020 г. на Brookings Institute.

Характеризирани от технологичните си умения и голямото внимание към околната среда, предпочитанията на милениълите се очаква рязко да оформят пазара. Тази динамика се наблюдаваше по време на пандемията от COVID-19. Започвайки почти веднага след връхлитането на коронавируса, например, купувачите се насочиха към райони, предлагащи възможности за разходка, близост до природата и добро качество на живот. (Разбирайте храна и арт сцена.)

Аспен, щата Колорадо, Остин, щата Тексас, и Монтесито, щата Калифорния, бяха сред най-възползвалите се градове от тази тенденция, обяснява Нелсън. „Това е разликата между възможността да избираш къде искаш да живееш спрямо да живееш, където работиш“, казва той. „Милениълите мислят за цялостния си начин на живот. Това тласна пазарите в тези по-малки градове на върха на списъка им с интересни локации“, допълва Нелсън.

Общият обем на продажбите в Аспен достигна рекорден връх от над 1,5 млрд. долара през третото тримесечие, докато в някои квартали в Парк сити, щата Юта, средната цена на имотите за продажба е скочила с над 50% през лятото, сочат данни от доклада на Sotheby’s за перспективите пред пазара на луксозни имоти през 2021 г.

Извън САЩ полуостров Морнингтън край Мелбърн, на югоизточното крайбрежие на Австралия, отчита сходен приток на хора, показват още данните от доклада.

Промени за постоянно

Занапред предприемачите вероятно ще интегрират безконтактни, високотехнологични функции в повече домове и ще се съсредоточат върху устойчивостта на новите сгради, смята Нелсън.

От енергоспестяващи геотермални системи и слънчеви панели до зелени покриви, „това са най-привлекателните придобивки“, допълва той. „Ако едно жилище е готово за нанасяне и съобразено с екологичните стандарти, има зарядна станция за автомобили Tesla в гаража, то генерира бонус, защото има много купувачи, които проявяват интерес да се конкурират за него“, отбелязва Нелсън.

Като цяло пазарът на луксозни имоти се очаква да постигне растеж. По данни от допитване на Sotheby’s International Realty от декември 63% от филиалите на компанията очакват цените на луксозните имоти да нараснат през идните три години на съответните им пазари. Над 70 на сто от анкетираните отчитат засилено търсене в края на 2020 г.

Насрещни ветрове за луксозните имоти

В краткосрочен план обаче неравномерното разпределение на ваксините и новите карантинни ограничения може да засегнат интереса на чуждестранните купувачи. Само една трета от филиалите на Sotheby’s очакват ръст на търсенето през първото полугодие на 2021 г., показва докладът.

Освен това на фона на поголовното намаляване на цялостните данъчни приходи заради пандемията правителствата в цял свят преосмислят данъците върху имотите и за богатите като начин за запълване на бюджетни дефицити.

„При всички групи купувачи данъците ще имат по-голямо значение в преценката им за закупуване на жилище“, очаква Нелсън.

За бързо растящата група на млади, заможни купувачи, мечтаещи да се сдобият с желания си дом, изборът от жилища, които отговарят на уникалните им вкусове, е ограничен. „Наличностите са на почти рекордно дъно като цяло, а това важи особено за жилища с характеристиките, които те търсят“, казва Нелсън.

Той обаче допълва, че с „ръста на богатството и намаляването на капиталовите разходи се очертава обещаваща буря за пазара на луксозни жилища“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:05 | 13.09.22 г.
fallback