Гигантът в европейската хотелиерска индустрия Accor залага на големите лайфстайл хотели, като се договори да слее бутиковите си обекти с британска компания за създаването по думите му на най-големия оператор на лайфстайл хотели в света, предава Wall Street Journal.
Accor съобщи, че се е договорила за създаването на ново дружество в сделка изцяло с акции с Ennismore, базиран в Лондон оператор на хотели, който ще включва над 70 имота. Дружеството ще обхваща десетина лайфстайл бранда, включително Mama Shelter, SLS и 21c, които оперират хотели в САЩ.
Въз основа на предложената сделка комбинираната компания ще прибави още 180 хотела, които са в различни фази на обсъждане със собственици на хотели, съобщи Accor. Размерът и мащабът на новото подразделение, което ще оперира под името на Ennismore, но мажоритарната собственост ще е на Accor, ще му даде глобално влияние в популярния сегмент от хотелската индустрия.
„Лайфстайлът е най-бързо растящият хотелски сегмент в света. Гостите го искат и собствениците на хотели го искат“, коментира главният изпълнителен директор на Accor Сибастиан Базен.
Макар че лайфстайл брандът понякога е неясно понятие, то обикновено се отнася за хотели, които поставят акцент върху дизайна и включват активна бар и ресторантска сцена. Според Базен лайфстайл хотелите получават поне 40% от приходите си от храни и напитки и други услуги за забавление.
Лайфстайл хотелите, които се наричат също бутикови хотели, започнаха да се развиват силно през 80-те години на миналия век, когато собствениците на нощен клуб Иън Скрагер и Стив Рубел създадоха Morgans Hotel Group. Този първи бранд включваше популярни места като хотел Royalton в Манхатън и хотел Delano в Маями бийч. Оттогава брандовете на Morgans смениха собствеността си и ще бъдат част от новото лайфстайл подразделение на Accor.
С течение на времето по-големи хотелски компании като Marriott International и Hilton Worldwide Holdings навлязоха в сегмента, като създадоха собствени лайфстайл брандове. InterContinental Hotels Group придоби Kimpton Hotels & Restaurants през 2015 г., прибавяйки още един оператор на бутикови хотели в портфейла си от активи.
Лайфстайл сегментът страда заедно с повечето останали хотели, които обикновено са струпани в или близо до големи градове, тъй като бизнес пътуванията и туризмът намаляха по време на пандемията. През последните седмици повечето страни в Европа налагат повторно блокади и обстановката е тежка.
Сегашните имоти на Ennismore изпитват затруднения, тъй като заетостта им е между 30% и 50%, а хотелите намаляват цените на стаите си с 20% до 30%, заяви Шаран Пасрича, основател на оригиналната компания Ennismore, който ще бъде един от главните изпълнителни директори на слятата компания.
Горав Бхушан, който ръководи бизнеса с лафстайл хотели на Accor и ще бъде другият главен изпълнителен директор на новото подразделение, очаква активността в обектите да се засили догодина дори пътуванията са останат вяли. Причината е, че хотелите привличат много хора в собствените си квартали като място за хранене и пийване, отбелязва той.
С над 750 хил. стаи в цял свят Accor е най-големият оператор на хотели в Европа и един от най-големите в света. Но базираната в Париж компания не успява да се наложи на американския пазар. Само около 5% от стаите й са в Северна и Централна Америка.
Но хотелите в тези региони съставляват 14 на сто от печалбата на Accor преди данъци, лихви и амортизации и компанията иска да се разшири допълнително в САЩ чрез бранда Ennismore.
„Имаме силни проекти в развитие в САЩ и те ще бъдат голям фокус за нас“, казва Бхушан.