Франсис Мейнард и съпругата му неотдавна се настанили в хотел Hyatt Regency в Хънтингтън Бийч, щата Калифорния. Хотелът на брега на океана предлага бунгала край басейна, но ръководителят в имотната индустрия е пристигнал да работи, пише Wall Street Journal.
„Много е ефективно“, казва Мейнард, като отбелязва, че е спестил над един час на ден в пътуване до работа. Той започва да работи в 8 ч. и приключва в 17 ч. с 45-минутна почивка за спорт по обяд.
Мейнард толкова харесва това ежедневие, че „не се чувства виновен, че работи в курорт“.
В момент, когато коронавирусната пандемия нанася безмилостен удар на туристическата индустрия, големи хотелски оператори като Marriott International, Hilton Worldwide Holdings и Hyatt Hotels се впускат в бизнеса на персоналния офис. Тъй като много хора започват да се отегчават от работата в изолация у дома, но не могат или не искат да се върнат на работното си място, хотелските стаи предлагат промяна на обстановката, спокойна среда и регулярно хигиенизиране на публичните пространства.
Някои хотели промотират дневни пропуски на намалени цени, а други предлагат по-дълги пакети за седем или повече дни, които не включват курортни такси или прибавят безплатна втора стая за децата на гостите.
„Дългосрочната тенденция за това как пълним хотелите вероятно ще се промени. Наблюдаваме нарастващ брой пътуващи за развлечение, но те не са при нас 365 дни в годината и няма да запълнят всичките ни хотели“, коментира Пеги Фан Рой, глобален директор на клиентските преживявания в Marriott.
Някои по-малки хотели и мотели извън в САЩ – от Германия до Австралия, също предлагат стаите си като временни работни места.
Импровизираните офиси са най-новият начин, по който собствениците на хотели опитват да увеличат приходите си по време на най-трудния им период в историята, когато сривът на корпоративните пътувания оставя хотелските стаи предимно празни през седмицата. Много собственици в САЩ вече обмислят по-драстични промени като превръщането на имотите им в апартаменти или отдаването им под наем като приюти за бездомници.
Миналата седмица Marriott пусна новата си програма, която позволява на лоялни членове да се регистрират и да напускат между 6 ч. и 18 ч., без да се включва престой през нощта. Тя е предназначена за бизнес служители, които търсят алтернативи на работата от вкъщи, но все пак искат да са си у дома през нощта. Компанията се обърна и към корпоративните си партньори, включително в технологичната и консултантската индустрия, предлагайки програмата като удобство за служителите им.
След месеци на работа у дома с деца, домашни любимци или шумни съквартиранти някои „бели якички“ казват, че искат по-тихи места, особено ако имат краен срок, важно обаждане или голяма презентация.
„Живея в Манхатън, така че жилищната площ е малка и шумна“, казва Лоренцо Хагиаг, ръководител в областта на киберсигурността, който смята да резервира първия си дневен пропуск в хотел Marriott близо до квартала си.
„Чувате шума от улицата, сирените на противопожарните коли. Стените в сградата ми са тънки. Ако съседът ми гледа телевизия или слуша музика шумно, аз го чувам“, споделя Хагиаг, който живее в едностаен апартамент с приятелката си.
Дневните пропуски на Marriott вече се предлагат в градове като Атланта, Финикс, Далас и Ню Йорк, както и на някои места извън САЩ. В Ritz-Carlton в Атланта дневният пропуск струва наполовина по-малко от нощувката, казва Ервин Скинърл, който е генерален мениджър на хотела. Цените са около 135 долара за стандартна стая и 270 долара за президентски апартамент.
Някои по-малки собственици на хотели казват, че промоции като „бюра за един ден“ им помагат да вдигнат заетостта, но не са дългосрочни решения, тъй като търсенето е ограничено до живеещи наблизо хора.
„Отдаването на стаи за един ден е временна помощ за индустрия, която кърви“, казва Лайза Шалом, чието семейство притежава Andrew Hotel в Лонг Айланд, щата Ню Йорк.
Тези програми обаче са необходими, за да променят представите на хората, казват ръководители в хотелската индустрия. Те ще разберат, че могат да отсядат в хотели и да бъдат в безопасност, дори да не са готови да останат през нощта, казва Марлене Пойндър, генерален мениджър на Conrad New York Downtown. Луксозният хотел предлага цена на стая за ден от 300 долара, която включва закуска и обяд в стаята и коктейл в 16 ч.
„Дали това ще бъде огромен двигател на приходи? Може би не. Но е полезно, за да накара хората отново да излизат“, отбелязва Пойндър.