Американският оператор на хотели Marriott International обяви по-голяма от очакванията загуба за тримесечието в понеделник, тъй като коронавирусната криза ограничи глобалните пътувания и доведе до спад на резервациите на стаи, предава Ройтерс.
Цената на акциите на Marriott е загубила 40,3% от стойността си тази година. Тя намалява с 3% в предборсовата търговия, след като компанията обяви и спад с 84,4% на приходите от налична стая – ключов показател за представянето в хотелската индустрия.
Подобно на по-малкия си конкурент Hilton от миналата седмица Marriott съобщи, че очаква постепенен ръст на заетостта в цял свят, въпреки че може да са нужни няколко години преди търсенето да се върне на нивата си преди COVID.
„Бизнесът ни продължава да е дълбоко засегнат от COVID-19, но все пак виждаме стабилни признаци на завръщане на търсенето“, казва главният изпълнителен директор Арне Соренсон в комюнике и допълва, че Китай продължава да ръководи възстановяването.
Marriott съобщи, че вижда възстановяване във всички региони, като глобалната заетост в седмицата до 1 август достига 34%. Това е ръст спрямо 11% през седмицата до 11 април. В Китай нивата на заетостта са достигнали 60%.
Компанията съобщи, че е отворила отново 91% от хотелите си в света спрямо 74% през април.
На коригирана основа Marriott обяви загуба от 64 цента на акция през второто тримесечие до 30 юни, надминавайки очакванията на анализаторите за загуба от 42 цента на акция, сочат данни на IBES от Refinitv.
За последен път Marriott обяви нетна загуба за тримесечието през 2011 г. Общите приходи на компанията са намалели със 72,4% до 1,46 млрд. долара, като не отговориха на очакванията за 1,68 млрд. долара.