Хотелската верига Hyatt Hotels регистрира загуба заради срива на търсенето на пътувания, предава Bloomberg.
Hyatt обяви загуба от 35 цента на акция, която е по-лоша от очакванията на анализаторите. Приходите от налична стая, които комбинират цената и заетостта, са намалели с 28 на сто през тримесечието, което е значителен спад предвид факта, че ограниченията за пътуванията не влязоха напълно в сила за по-голямата част от света до март.
Hyatt е набрала капитал чрез продажба на облигации и намаляване на разходите чрез затваряне на хотели и временно освобождаване на служители. Главният изпълнителен директор Марк Хопламазян съобщи в комюнике, че „съществуващите ликвидности на компанията осигуряват достатъчно капацитет за покриването на дейността за поне 30 месеца при настоящите условия“.
Близо 35% от хотелите на компанията са били затворени към 30 април, а заетостта в хотелите, които са останали отворени, е била около 15%.
Първоначално книжата на Hyatt поскъпнаха, след което се озоваха на отрицателна територия. До сряда те са загубили 44% от стойността си от началото на годината.
Припомняме, че хотелската верига трябваше да открие първия си обект в София тази пролет, но заради коронавируса то беше отложено.
Същевременно главният изпълнителен директор на Hilton Worldwide Holdings Кристофър Насета съобщи, че приходите на компанията са намалели с 13% спрямо предходната година и предупреди, че нещата ще станат много по-лоши, пише Bloomberg
През април приходите от налична стая са намалели с 90% в 6100-те хотела на компанията.
Търсенето на хотели в САЩ започна да намалява през март и достигна дъно през април. То продължава да е анемично и може да остане такова с месеци и дори с години.
„Предвид времетраенето на пандемията очакваме много по-драматично въздействие върху резултатите през второто тримесечие“, заяви Насета. „Пълното възстановяване ще отнеме време и може да са необходими няколко години търсенето на хотели да се върне на нивата от 2019 г.“, допълни той.
Хотелски вериги като Marriott International и Hyatt Hotels набраха милиарди чрез емитиране на облигации и продажби на точки за лоялни клиенти, тъй като се готвят за дълго възстановяване. Те също така си сътрудничат със здравни експерти и брандове за почистващи препарати в опит да убедят туристите, че обектите им са безопасни.
В САЩ, където се намират повечето хотели на Hilton, заетостта е около 30%, сочат данни на STR. Близо 70 на сто от служителите са били изпратени в принудителен отпуск или са били съкратени.
Hilton, която е спряла работата на 16% от хотелите си, е успяла да постигне коригирана печалба на акция от 74 цента през първото тримесечие, което е под очакванията на компанията преди пандемията.
Какво ще се случи след това зависи от темпа на изследванията на фармацевтичните компании за намиране на ваксина и апетита на клиентите за риск на фона на утихването на първата вълна на коронавируса. Данни на STR вече показват скромен скок в плажни дестинации, които хората може да харесат, като Галвестън, щата Тексас, и Дейтона Бийч, щата Флорида.
Marriott International ще обяви отчета си за първото тримесечие в понеделник.