Американският стартъп за краткосрочно отдаване под наем Airbnb Inc. набра ново финансиране от 1 млрд. долара от фирмите за частен капитал Silver Lake и Sixth Street Partners, докато компанията се превръща от глобален хит в един от най-разпознаваемите представители на бизнеса, засегнат тежко от пандемията на коронавируса. Базираният в Сан Франциско стартъп заяви в понеделник, че финансирането ще бъде комбинация от дълг и собствен капитал и има за цел да подпомогне дългосрочната дейност на Airbnb, включително мрежата му от домакини и заинтересовани страни.
Компанията за споделяне на имоти заяви, че около 5 милиона долара от инвестицията ще отидат за фонд за помощ Superhost. Тези пари ще бъдат използвани за предоставяне на безвъзмездни комбинирани средства на стойност 15 милиона долара на домакини, които отдават под наем собственото си жилище и се нуждаят от помощ при изплащането на наема или ипотеката си, както и на дългосрочни домакини.Airbnb вероятно няма незабавна нужда от пари. Преди кръга за набиране на средства компанията имаше повече от 2 милиарда долара в банките, заедно с кредитна линия за 1 милиард долара, съобщи Bloomberg. Сега обаче плановете на компанията да се листне през тази година изглеждат несигурни. „Като се има предвид новия дълг и вероятните високи загуби, докато пазарът не се подобри, ще се изненадам, ако компанията завърши IPO-то си през тази година“, казва анализаторът на PitchBook Пол Кондра. Заявените от Airbnb планове за листване през тази година бяха обект на контрол и несигурност, тъй като пандемията опустоши пътуванията в световен мащаб. Базираната в Сан Франциско компания обмисляше да привлече капитал от нови инвеститори, докато загубите ѝ ескалират, твърдят пред Wall Street Journal хора, близки до нея. Условията на инвестицията не бяха оповестени. През 2017 г., последният път, когато Airbnb набра пари, компанията беше оценена на 31 милиарда долара. През февруари WSJ съобщи, че Airbnb вече се оценява вътрешно под това ниво. Платформата е натрупала загуби за стотици милиони долари загуби през тази година, твърди човек, запознат с въпроса. Airbnb планираше да стане публична чрез пряко листване, което няма да включва набиране на допълнителни пари, но тъй като приходите се изпаряват, компанията също така обмисля да набере пари чрез първично публично предлагане, твърдят хората, запознати със ситуацията. Брайън Чески, главен изпълнителен директор на Airbnb, е под силен натиск от служителите да осъществи листването след повече от 10 години като частна компания.
Дори преди пандемията Airbnb не успяваше последователно да реализира печалба. През четвъртото тримесечие на миналата година компанията отчете загуба от 276 млн. долара без лихви, данъци и амортизация спрямо загуба от 144 милиона долара година по-рано, съобщи Bloomberg. Приходите се увеличават с 32% през четвъртото тримесечие на 2019 г. до 1,1 милиарда долара.