McDonald’s вероятно ще регистрира пета година на намаляване на локациите си в САЩ – знак, че веригата отдава приоритет на доходоносните си обекти за сметка на пазарния дял, пише Bloomberg.
Най-голямата верига ресторанти за бързо хранене в света е свила мрежата си в САЩ с над сто локации миналата година, сочат данни на компанията за анализи Technomic. В същото време 500-те най-големи вериги, сред които конкурентите Chick-fil-A и Popeyes Louisiana Kitchen, са добавили ресторанти през 2019 г. в САЩ, показват данните.
McDonald’s е имала около 13 780 обекта в САЩ в края на миналата година, сочат данните на Technomic. За сравнение през 2018 г. те са били 13 914, а през 2017 г. над 14 хил., според информация на веригата ресторанти за бързо хранене.
Тя обикновено затваря обекти, когато продажбите и печалбата спадат или губи договори за наем на недвижими имоти.
Technomic стигнала до данните въз основа на тенденции от предходни години, които са стабилни до момента. Представител на McDonald’s обаче заяви, че информацията е неточна, но се появява в спокоен период преди публикуването на тримесечия отчет на 29 януари, което не позволява на компанията да предостави допълнителна информация.
McDonald’s преживя сътресения през последно време с оттеглянето на бившия главен изпълнителен директор Стив Ийстърбрук, който беше уволнен през ноември заради връзка със служителка, която нарушава политиката на компанията. Оттогава новият ръководител Крис Кемпчински засили въвеждането на нови технологии, включително щандове за поръчки, мобилно приложение и умни екрани, които предлагат храни от менюто въз основа на прогнозираните предпочитания на клиентите.
Това помогна за увеличаването на продажбите през последните тримесечия, но McDonald’s все още не успява да привлече повече клиенти във физическите си обекти. Притокът на хора в индустрията намалява, тъй като американските клиенти свиват разходите си за хранене навън и вместо това предпочитат да остават у дома. Наред с отстъпките веригата пробва да въведе нов пилешки сандвич и нови закуски, за да привлече клиенти.
Решението на McDonald’s да затвори локации със слаби резултати може да помогне за представянето на отделните й обекти. Средните годишни продажби в ресторантите на компанията са нараснали през последните години до 2,93 млн. долара миналата година спрямо 2,77 млн. долара през 2018 г., сочат данните на Technomic. През последните години свръхагресивната експанзия създаде проблеми на вериги като Subway Restaurants и производителя на препечени сандвичи Quiznos, който отвори около 5000 ресторанта, преди да ги намали на 2100 през 2014 г., когато поиска защита от фалит.
Следващата седмица McDonald’s ще обяви резултатите си през четвъртото тримесечие, които ще бъдат първите при управлението на Кемпчински.