Marriott International обяви спад на печалбата през третото тримесечие с 23% и понижи очакванията си за ключово мерило в хотелиерската индустрия на фона на забавянето на растежа на хотелиерския бизнес, съобщава Wall Street Journal.
Базираната в Бетесда, щата Мериленд, САЩ, хотелска верига, която е най-голямата в света с близо 7200 обекта, очаква приходите й от налична стая, съобразени с валутните колебания, да са в долната граница на прогнозите й за ръст между 1% и 2%.
Главният изпълнителен директор Арни Соренсън заяви, че компанията предвижда показателят да се задържи на сегашното си ниво или да постигне ръст до 2% през 2020 г.
Marriott съобщи, че ръстът на пазарите й в цял свят се забавя и че политическите демонстрации в Хонконг са ограничили растежа.
За третото тримесечие компанията обяви ръст на приходите си от налична стая с 1,5%, което отговаря на очакванията й за повишение с между 1% и 2%.
Marriott информира още, че печалбата й през третото тримесечие намалява с 23% до 387 млн. долара, или 1,16 долара на акция. След изключване на някои ефекти печалбата се понижава до 1,47 долара на акция. Анкетирани от FactSet анализатори очакваха печалба от 1,49 долара на акция.
За цялата година компанията предвижда печалба между 5,87 и 5,90 долара на акция, което е спад спрямо предишната прогноза за 5,97-6,06 долара на акция. Прогнозата не включва приходите от хотел St. Regis в Ню Йорк, който Marriott продаде на Катарския инвестиционен фонд за 310 млн. долара, въпреки че ще продължи да управлява имота.
Marriott съобщи през май, че Соренсън страда от рак на панкреаса от втори стадий. Той продължава да работи, докато се лекува.