Въпреки че общите инвестиции в бизнес имоти в Европа намаляват с почти 8% на годишна база през второто тримесечие, инвестициите в хотели растат с 5,3% за същия период до 24,3 млрд. евро, показват актуалните данни на консултантската компания CBRE.
Увеличението е в резултат на ръста при търсенето на оперативни и алтернативни видове имоти. В тази връзка се очаква продължителен растеж на вложенията в този сегмент от пазара.
В Европа на всички основни пазари се наблюдава увеличение на обема на трансакциите, с изключение на Великобритания заради предстоящото и все още неясно излизане от Европейския съюз (ЕС), както и в Германия и Бенелюкс.
Обемът на инвестициите във Великобритания за периода намалява с 26% спрямо същия на предходната година. Въпреки това, страната остава най-големият пазар за хотелски инвестиции в региона, като е привлякла малко над една четвърт от капитала, насочен към Европа.
Испания е вторият по големина пазар за хотелски инвестиции в Европа. За дванадесетте месеца до второто тримесечие на 2019 г. сделките възлизат на 4,3 млрд. евро, което е с 67,2% повече спрямо същия период на миналата година.
Мадрид и Барселона са най-предпочитаните пазари и растежът там се задържа стабилен. Сериозно увеличение на вложенията се наблюдава обаче в провинциална Испания – със 75,5% за периода април-юни спрямо същия период на 2018 г.
Друг основен пазар, на който се отчита значително увеличение на инвестициите в хотели, е Италия. Годишният ръст за второто тримесечие е 133,2% до 3,1 млрд. евро. Това издига страната до четвъртия най-голям пазар в този сегмент в Европа. Продажбите на единични активи обикновено доминират италианската инвестиционна дейност, но в случая голямо влияние на пазара оказва продажбата на портфейла на Belmond.
В Германия пазарът се забавя заради липсата на предлагане и на портфейли, и на отделни активи. Сделките в големите градове, освен това, вече не са толкова определящи за пазара, което означава, че инвеститорите се обръщат към регионалните центрове в търсене на възможности.