Южноафриканският фонд за инвестиции в недвижими имоти NEPI Rockcastle, който е най-големият притежател на молове в Румъния, е завършил първата фаза от процеса по модернизация на Aurora Shopping Mall в град Бузъу. Инвестицията е на стойност 16 млн. евро, съобщава румънското издание Romania-Insider.
Търговският център е бил разширен, а името му е било променено на Shopping City Buzau. Новият търговски център ще има обща площ от близо 23 900 кв. м, което е с 6 хил. кв. м повече.
Молът ще включва нови брандове, от които 20 не могат да бъдат открити на друго място в окръг Бузъу. Сред най-големите марки, които може да бъдат открити изключително в новия Shopping City Buzau, са New Yorker, Altex, CCC, Intersport и Tobacco Xpress.
Румъния е на първо място в портфейла с имоти на NEPI в Централна и Източна Европа с дял от 36%. В България компанията е собственик на софийските молове Paradise Center и Serdika Center. NEPI смята да се съсредоточи само върху търговските центрове в северната ни съседка, като вече продаде офис проекта си The Office в Клуж-Напока, който притежаваше чрез съвместно дружество с румънския инвеститор Овидиу Сандор.
В средата на юли пък стана ясно, че израелската компания AFI Europe е подписала необвързващо писмо с намерение да придобие останалите четири офис сгради, които NEPI притежава в Румъния. Към края на 2018 г. четирите имота се оценяваха на 309 млн. евро в портфейла на фонда, а общата им площ е около 170 хил. кв. м.
Консултантската компания CBRE съобщава в свой доклад, че конкуренцията между съществуващите търговски центрове в Букурещ кара компаниите в сегмента на търговските площи да стартират проекти в други големи и средни градове в Румъния или да разширяват присъствието си на тези локации, въпреки че все още има възможности за откриване на нови търговски площи в румънската столица.
Общият обем на модерните търговски площи в Румъния, който включва както ритейл паркове, така и търговски центрове, е достигнал приблизително 3,7 млн. кв. м в края на юни 2019 г. До края на годината ще бъдат прибавени още около 130 600 кв. м, прогнозира компанията.
Разширяването на Veranda Mall ( около 6000 кв. м) е бил единственият финализиран проект в Букурещ. Силната конкуренция между съществуващите молове в румънската столица кара компаниите да разширяват инвестициите си в регионални градове, като развиват малки проекти с голям потенциал за разрастване, казва Кармен Равон, ръководител на отдел „Анализи и трансакции“ в CBRE.