WeWork Cos. се стреми да стане публично дружество още през септември - по-рано от очакванията на много инвеститори, след като мениджърите му се надяват, че увеличаването на офис пространство ще отвори пътя пътя за листването.
WeWork, която в края на миналата година подаде конфиденциално документите си за IPO, очаква да разкрие публично документи през август, като подготви компанията за борсов дебют през следващия месец, твърди в. Wall Street Journal, като се позовава на източници, запознати с въпроса. Така моментът, в който операторът на офис пространство може да стане публичен, изпреварва очакванията на многото инвеститори и съветници. WeWork не заяви публично кога очаква да осъществи IPO.
Компанията се среща с банките от Wall Street през тази седмица за заем, обезпечен с активи, който може да бъде финализиран през следващите седмици и се очаква да и набере от 5 млрд. до 6 млрд. долара, или с около 2 млрд. долара повече от първоначално търсените пари, казват източниците. Средствата ще намалят сумата, която WeWork трябва да търси при IPO-то, което може да увеличи вероятността за успех за компания с увеличаващи се загуби.
Първичното публично предлагане все още вероятно ще набере няколко милиарда долара, което е възможно да го направи втория по големина борсов дебют през тази година след листването на Uber Technologies Inc. от май, която събра приблизително 8 млрд. долара. Големите първични публични предлагания се увеличават в последно време, като могат да превърнат 2019 г. в потенциално най-добрата година по отношение на обема с набраните пари.
Всъщност една от причините за избора на септември е, че ръководителите на WeWork се притесняват, че добрите времена няма да продължат вечно, а в момента търговията на фондовия пазар в САЩ е близо до рекордите.
Не е ясно колко високо публичните инвеститори биха могли да оценят WeWork, която се преименува по-рано тази година на We Company, и дали тя ще може да си спечели оценка близо до тази от последния частен кръг на финансиране. Последната ѝ стойност е 47 млрд. долара, когато привлече капитал от SoftBank Group Corp. по-рано през тази година. Въпреки това, по това време SoftBank също купи акции от служители и инвеститори на WeWork при оценка от около 23 млрд. долара, което дава на компанията смесена оценка от около 36 млрд. долара.
Все още предстои да се свърши още много работа, преди WeWork да осъществи своето IPO. Компанията все още предстои да се срещне официално с банкови анализатори, въпреки че е предвидила това за по-късно този месец. Тя все още не е разпределила ролята на поемателите.
Щом това стане, WeWork ще трябва да отговори на въпроси относно нетните си загуби. Загубата в размер на 1,9 млрд. долара на деветгодишната компания през миналата година надмина приходите ѝ от 1,8 млрд. долара и това помага да се обясни скромния ѝ апетит за борсови пари.
Сделката за дълга, за която този месец писа Wall Street Journal, е предназначена да помогне на WeWork да покаже стойността на лизинговите договори и генерираните от тях парични средства. Очаква се също така тя да покаже, че рентабилността е нещо, което е под контрола на компанията, тъй като много от нейните индивидуални имоти са печеливши и голяма част от загубите ѝ идват от инициативите за растеж.
Някои инвеститори и потенциални съветници също изразиха загриженост, че съоснователят на WeWork Адам Нойман вече е генерирал стотици милиони долари от своите активи в компанията - необичайно висока сума, като се има предвид, че основателите на стартиращи компании обикновено чакат IPO, за да влязат в пари в техните активи. Нойман, който е главен изпълнителен директор на компанията, остава най-големият ѝ акционер.
Първичното публично предлагане ще бъде последният тест за инвеститорски апетит за губещи компании, които са високо оценени на частния пазар. Въпреки че търсенето на първични публични предлагания в САЩ беше силно изразено тази година, имаше известни препъникамъни.
Компанията за споделяне на пътувания Lyft Inc. изненада инвеститорите и банкерите, когато акциите ѝ се сринаха с около 20% през първите няколко седмици от търговията тази пролет. След разочароващия дебют на Lyft, неговият конкурент Uber съкрати целевата си стойност преди IPO. И Lyft, и Uber в момента се търгуват под техните IPO цени.