Hilton Worldwide Holdings планира да отвори още луксозни хотели в цял свят през тази година на фона на усилията на компанията да навакса изоставането си от конкурентите си на растящия пазар на луксозните пътувания, съобщава Wall Street Journal.
Големите хотелски брандове разширяват предлагането на луксозни хотели, като цената на нощувка варира от няколко стотин до няколко хиляди долара. Те се стремят да привличат предимно пътуващи по работа, членове на програмите им за лоялни клиенти и заможни хора най-вече от Китай.
Тази година Hilton ще отвори 11 нови луксозни хотела под брандовете Waldorf Astoria, Conrad Hotels и LXR, луксозна марка, която хотелската верига създаде миналата година. Те ще се прибавят към съществуващите 65 луксозни хотела на компанията. От 2020 до 2025 г. веригата планира да открие още 30 луксозни обекта.
През последните десет години Hilton разшири присъствието на луксозните си хотели от 15 на 29 страни и територии. За сравнение, основните конкуренти на Hilton вече имат много по-голямо луксозно присъствие. Marriott International разполага с около 410 луксозни хотела и 190 на етап строеж под седем бранда като JW Marriott и Ritz-Carlton. InterContinental Hotels Group има 296 луксозни хотела и 109 на етап строеж под четири бранда, включително InterContinental и Kimpton. Hyatt Hotels оперира над 130 луксозни хотела и очаква да прибави още над 80 под пет бранда, които включват Grand Hyatt и Park Hyatt.
Очаква се глобалното богатство на домакинствата да нарасне с близо 26% и да достигне почти 400 трлн. долара до 2023 г., сочи последният доклад за глобалното богатство на Credit Suisse. През същия период броят на милионерите се очаква да достигне 55 млн. спрямо 42,2 млн. в средата на 2018 г.
„Увеличаването на броя на пътуващите по работа и засилването на желанието на клиентите за луксозен начин на живот стимулират търсенето на луксозен престой в луксозни хотели“, казва Ралф Холистър, анализатор в областта на пътуванията и туризма в компанията GlobalData. В същото време „броят на богатите китайски потребители и тяхното търсене на персонализирани и уникални преживявания по време на престоя също повишават търсенето“, допълва той.
Луксозните хотели са от важно значение за програмата за лоялни клиенти, смята Мартин Ринк, изпълнителен вицепрезидент и глобален ръководител на отдел „Лукс и начин на живот“ в Hilton. Очаква се броят на луксозните хотели да расте с 3,6% на годишна основа между 2019 и 2022 г., сочат данни на GlobalData.“Това, в крайна сметка, може да доведе до насищане на пазара, но засега нещата са положителни на фона на растежа на луксозните пътувания“, казва Холистър.
Възможностите за отваряне на ултралуксозни хотели в Азиатско-тихоокеанския регион и особено в Китай са големи, тъй като заможните китайски туристи искат да отсядат в луксозни хотели и са привличани от западни хотелски брандове, казва анализаторът от компанията Sanford C. Bernstein Ричард Дж. Кларк.
Заетостта в луксозните хотели по света, средната цена на ден и приходите от налична стая, които са важни показатели в индустрията, са се повишавали през последните пет години. От началото на тази година приходите от налична стая, обаче, намаляват в сравнение с 2018 г., сочат данните до май на компанията STR.
Хотелските компании намекнаха, че очакват приходите от налична стая да спаднат тази година заради натиска от узряващата икономика, относителното забавяне в Китай и притесненията заради последиците от планираното излизане на Великобритания от Европейския съюз.
В исторически план търсенето от клиентите на луксозни хотели е най-волатилно по време на забавяне на икономиката, тъй като клиенти, търсещи лукс, например пътуващи по работа, не само милионери, затягат портфейлите, казва Патрик Шолс, анализатор в SunTrust Robinson Humphrey.
Hilton обаче не е притеснена от това как забавянето на икономиката може да се отрази на разрастването на луксозните й хотели, казва Ринк. Той допълва, че пазарът има нужда от допълнително предлагане, а компанията има договори за управление и собственост за срок между 30 и 100 години.
„В бизнеса сме от дълго време и вярваме, че бизнес моделът ни и предлагането ни на услуги и продукти е силно конкурентно, така че ще издържи в периоди на леки корекции на пазара“, смята Ринк.