fallback

Пето авеню губи блясъка си

Свободните площи на известния булевард в Ню Йорк се увеличават, а наемите намаляват

09:33 | 11.05.19 г. 1

Снимка: Архив Ройтерс

Глобалните търговци на дребно някога бяха готови да платят всякаква цена, за да наемат площи на Пето авеню в Манхатън. Сега обаче това вече не е така, пише Wall Street Journal.

Отсечката от булеварда, която се простира от East 49th Street до Сентръл парк, е една от най-големите туристически атракции в града с присъствието на луксозни марки като Gucci, Rolex и Tiffany & Co.

Брокери на недвижими имоти казват, че години наред много големи търговци на дребно са били склонни да приемат по-малки маржове или дори да поемат загуби на локация на Пето авеню, защото престижът и маркетинговата мощ на булеварда си стрували разходите.

Но разрастването на електронната търговия е направило високите наеми по-трудно оправдани за модните къщи и други търговци на дребно на фона на намаляващите продажби на магазина на Пето авеню или на компанията като цяло.

В резултат на това затруднения изпитват не само старомодни молове и търговски центрове с лоша локация в САЩ. Една от най-посещаваните и водещи търговски улици в света също усеща напрежението.

“Много от тези магазини на Пето авеню са емоционално свързани с бранда и са почти като църкви за него“, казва Оливър Чен, старши анализатор в компанията Cowen. Но разходите за наеми също са от значение, допълва той.

Средните офертни наеми за магазин на приземния етаж между 49-а и 60-а улица са достигали 29 913 долара на кв. м през първото тримесечие. Това е спад с 11% спрямо пика през първото тримесечие на 2017 г., сочат данни на консултантската компания Cushman & Wakefield.

Незаетите площи в тази отсечка и намаляващите договори за наем са достигнали 25% през първото тримесечие. Това е лек спад спрямо 27,5% през четвъртото тримесечие, когато беше регистрирано най-високото ниво на незаети площи, откакто Cushman е започнала да следи Пето авеню през 2006 г. През първото тримесечие на миналата година свободните площи са били 17,4%.

Други скъпи търговски улици в САЩ се представят по-добре. Наемите на Rodeo Drive в Бевърли Хилс и на Union Square в Сан Франциско са останали непроменени между юни 2017 и юни 2018 г. - съответно около 9420 долара на кв. м. и 7530 долара на кв. м, сочат данни на Cushman & Wakefield.

Излизането от Пето авеню изглежда ще продължи. Испанският търговец на дребно Massimo Dutti ще затвори магазина си на 54-а улица тази година, съобщи Vornado Realty Trust. Собственикът информира, че все още не е запълнил площите.

През последните месеци други магазини за дрехи като Gap и Tommy Hilfiger затвориха магазините си на Пето авеню, за да се съсредоточат повече върху платформите си за електронна търговия в рамките на нова стратегия да имат по-малко магазини, съобщиха компаниите. Tommy Hilfiger затвори и магазина си на Collins Avenue в Маями, тъй като променя стратегията си за търговията на дребно в Северна Америка. Ralph Lauren също затвори магазина си на Пето авеню през 2017 г. и оттогава площите са свободни.

Пето авеню все още е пълно с туристи и купувачи, но намаляващото търсене от страна на наемателите накара някои собственици на имоти да понижат наемите.

Търговци на дребно, които остават на Пето авеню, казват, че адресът на флагманските магазини не е достатъчен. Те трябва да са свързани с купувачите и да променят дизайна на магазина си редовно.

Uniqlo, която има магазин на 53-а улица на Пето авеню от 2011 г. насам, спонсорира програмата за безплатен достъп в петък вечер на Музея за съвременно изкуство и е посветила втория си етаж на тениски, чийто дизайн е вдъхновен от художници на музея.

„В нашите магазини се срещаме с клиентите си, включително посетители в Ню Йорк от други части на САЩ, както и чужденци и разказваме по уникален начин историята на бранда ни“, казва Сюзън Сеймур, ръководител на маркетинговия отдел на Uniqlo USA.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:43 | 12.09.22 г.
fallback