fallback

Galeries Lafayette връща "Шанз-Елизе" на модната карта в Париж

Компанията ще открие свой обект на централния булевард във френската столица на 28 март

18:48 | 26.03.19 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Луксозният френски универсален магазин Galeries Lafayette ще отвори нов обект на Champs Elysees в Париж тази седмица, като цели да привлече заможни туристи и модерни парижани към булеварда, който преди време беше нарицателно за стил, съобщава Ройтерс.

Откриването на новия обект става в момента когато луксозните универсални магазини все повече се стремят да се превърнат в дестинации за удоволствие, за да се справят с конкуренцията на онлайн гиганти като Amazon и Net-a-Porter.com.

“Магазинът е лаборатория на търговията, в която ще изпробваме нови практики“, казва Никола Уз, ръководител на семейната компания Galeries Lafayette, която притежава и търговеца на дребно BHV Marais.

„Това е символ на промяната ни в мултиканален лидер в търговията на дребно“, отбелязва Уз във връзка с откриването на магазина на 28 март.

Четириетажният магазин с площ от 6500 кв. м в сграда в стил ар деко, ще продава модни марки като RouJe, Walk of Shame и Mira Mikati, както и луксозни брандове от Gucci до Chanel.

Магазинът на „Шанз-Елизе“ 60 е набрал и обучил 300 лични стилисти, които са запознати с технологиите, за да консултират купувачите за предлаганата гама от марки за дрехи, аксесоари, козметика и лайфстайл.

Откриването обаче идва в труден момент, тъй като „Шанз-Елизе“ многократно е връхлитана от протестното движение на „жълтите жилетки“, които разтърсиха Франция. Демонстрантите чупиха прозорци, плячкосваха магазини и подпалваха сгради този месец.

Историческият булевард се бори през последните години да се върне в центъра на модната карта в Париж – много местни жители избягват „Шанз-Елизе“, тъй като го смятат за туристически капан с 300 000-те му посетители дневно.

Шанз-Елизе

Освен възможности за пазаруване новият Galeries Lafayette ще предлага луксозен кът за хранене, кафене, ресторант, „умен хангар“, който ще дава информация на клиентите за наличностите от продукти, и пробни с естествена светлина.

Както Galeries Lafayette, така и конкурентът й Printemps опитват да извлекат печалба от ръста на туристическата индустрия в Париж, която беше засегната тежко от вълната от терористични атаки през 2015 г. И двете компании разчитат силно на клиенти и туристи от Азия.

Насилието на „жълтите жилетки“

Ходът на Galeries Lafayette беше приветстван от френския финансов министър, който го смята за вот на доверие към централната част на Париж в труден момент.

„Шанз-Елизе отново се изправя. Те са по-силни от всичкото това насилие, което е неприемливо и трябва да спре, тъй като засяга привлекателността на страната ни“, заяви Брюно Льо Мер.

Магазинът, проектиран от датския архитект Бярке Ингелс, е една десета от размера на основния обект на компанията на булевард Haussmann, който привлича между 60 хил. и 80 хил. посетители дневно, като половината от тях са чуждестранни туристи, предимно китайци.

Уз смята, че магазинът на „Шанз-Елизе“ ще допълва централата на компанията, чиито приходи се повишиха с 2% до 2 млрд. евро (2,3 млрд. долара) миналата година. Тя се надява новият магазин да привлича между 10 хил. и 15 хил. посетители дневно.

Основана в края на XIX век, Galeries Lafayette има 61 магазина във Франция и в чужбина. Тя отвори втори магазин в Шанхай миналия уикенд и планира да открие още десет в Китай в идните три-четири години, разкри Уз.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:40 | 14.09.22 г.
fallback