Хотелиерската верига Marriott International съобщи, че е открила пробив в данните на системата ѝ за резервации на гостите за бранда й Starwood Hotel. Той може да е засегнал до 500 млн. гости, които са направили резервации в хотели Starwood от 2014 г. насам, съобщава Wall Street Journal.
За близо две трети от гостите, които може да са били засегнати, получената чрез пробива информация е включвала имена, адреси, телефонни номера, имейли, номер на паспорта и подробности за пътуването. В някои случаи информацията включвала също данни за плащания с кредитна карта, съобщи компанията. Marriott допълни, че номерата на разплащателните карти обикновено са криптирани, но не може да изключи възможността информацията за тях да е била открадната.
„Не дадохме на гостите си това, което заслужават и не отговорихме на собствените си очаквания. Правим всичко възможно да подкрепим гостите ни и използваме научените уроци, за да бъдем по-добри занапред“, заяви главният изпълнителен директор Арне Соренсон в комюнике.
Marriott съобщи, че ще започне в петък да уведомява засегнатите гости, чиито имейл адреси са били в базата данни на Starwood. Веригата е създала и кол център на няколко езика, както и сайт за потребителите.
Компанията съобщи, че инструментът ѝ за вътрешна сигурност я е уведомил за потенциален пробив в базата данни в САЩ на 18 септември. Едва до 19 ноември обаче Marriott е успяла да разшифрова информацията и да установи какво е било съдържанието на пробива.
След вътрешно разследване компанията съобщи, че на или преди 10 септември неоторизирана страна е получила достъп до базата данни, които съдържали информация за гостите на Starwood, включително лична информация и подробности за кредитните карти. Компанията е установила, че неоторизираната страна е копирала и криптирала информацията от базата данни и е опитала да ги открадне.
Компанията съобщи, че работи с правоохранителните и регулаторните органи във връзка с пробива.Тя допълни, че все още е рано да прецени финансовите последици от пробива, но заяви, че той няма да засегна дългосрочната й финансова стабилност.
В последно време хотелските вериги станаха мишена на хакери, които искат да откраднат информация като данни за кредитните карти. Миналата година както InterContinental Hotels Group, така и Hyatt Hotels Corp станаха жертви на кибератаки.
Hyatt съобщи, че е разкрила неразрешен достъп до информация за разплащателните карти на някои от локациите си, който е засегнал 41 обекта в 11 страни.