Литовският холдинг Maxima Grupe, който в България е собственик на веригата магазини за хранителни стоки T-Market, започва процес на интеграция на веригите за продажби на дребно Stokrotka и Aldik в Полша, съобщава компанията на сайта си.
По-рано тази година Maxima Grupe придоби Emperia Holdings, която оперира полската верига за продажби на дребно Stokrotka. Според плановете интегрирането на двете компании трябва да бъде финализирано през есента.
След сливането веригата ще оперира под бранда на Stokrotka, а след интеграцията и отварянето на нови магазини веригата ще притежава 563 обекта в Полша до края на тази година.
„Сливането на тези две вериги за продажби на дребно е част от нашата стратегия в Полша. Тя ще ни позволи да засилим позицията на Maxima Grupe и да задействаме нови планове за експанзия на този пазар. Сливането ще обедини опита и знанията на двете компании“, казва Далиус Мисиунас, президент на борда на директорите и главен изпълнителен директор на Maxima Grupe.
Веригата за продажби на дребно Stokrotka има дял от около 20% от полския пазар на магазини близо до дома.
Към края на 2017 г. тя притежаваше 437 обекта в Полша, имаше над 8 хил. служители, а оборотът й възлизаше на 597 млн. евро. През 2017 г. оборотът на Aldik нарасна с 9% на годишна основа и достигна 52 млн. евро. Веригата за продажби на дребно притежаваше 30 магазина и имаше над 700 служители.
През 2016 г. Т-Маркет купи 12 от магазините на дискаунтъра на германската група REWE Penny, който излезе от българския пазар в края на 2015 г. Веригата има 70 работещи магазина в страната, като най-голяма е концентрацията на обекти в София – 37.