Компаниите в имотния сектор трябва да положат повече усилия и да се възползват по-сериозно от възможностите, идващи от новите технологии в момент, в който дигиталните опции могат да трансформират индустрията.
Проучване сред професионалисти от имотната индустрия в Европа сочи, че макар новите технологии да имат значителен ефект, секторът трябва да извърви още доста път, за да внедри дигиталната еволюция, съобщава PropertyWire.
Проучването за конференцията MIPIM PropTech Europe в Париж, изготвено от PropTech Consult, предполага още, че имотният пазар изостава в сравнение с останалите индустрии.
Проучването е осъществено сред над 100 професионалисти от европейската индустрия, които посещават имотни събития на MIPIM, и представя серия от въпроси, свързани с дигиталната трансформация.
Резултатите показват, че макар новите технологии да имат значителен ефект върху трансформирането на много аспекти от имотната индустрия, все още има нужда от напредък по отношение внедряването на цифровата еволюция в сектора.
Над 85% от респондентите в проучването казват, че дигиталните технологии са свързани с бизнеса им, но само четвърт от компаниите признават, че все още нямат официална дигитална стратегия.
Поглеждайки към бъдещите планове, 82% от анкетираните казват, че дигиталните технологии ще имат умерено до сериозно влияние върху бизнесите им през следващите пет години. В същото време 50% от изпълнителните директори вярват, че сегашните им бизнес модели ще се окажат нерелевантни заради технологии в същата времева рамка.
Мнозина разглеждат тази бърза еволюция като възможност за иновации, а 72% от респондентите са съгласни, че дигиталните сътресения в индустрията ще донесат възможности за нови продуктови линии и услуги. Други 65% пък вярват, че това ще им помогне да изпъкнат сред конкурентите.
Според проучването почти 70% смятат, че технологиите ще им помогнат в отношенията с клиентите и ще свият оперативните им разходи, а почти една трета поставят под въпрос съществуващия управленски капацитет, който ще управлява прехода в бизнес моделите им. Въпреки това две трети казват са убедени, че управленските им екипи са отворени към промяна на бизнес моделите и операциите.
В същото време две трети от компаниите се обединяват с трети страни, които да им помогнат с дигитализацията на собствените им бизнес модели.