fallback

Wanda и Tencent се обединяват за създаването на умни търговски центрове

Сделката ще ускори задействането на стратегията на Tencent за умна търговия на дребно

10:50 | 31.05.18 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Китайският конгломерат в областта на недвижимите имоти Dalian Wanda Group ще създаде съвместно дружество с технологичния гигант Tencent Holdings и с компанията Groupon, за да интегрира онлайн и офлайн бизнеса си, докато компаниите се насочват към „умни продажби на дребно“, предава Ройтерс.

Wanda Commercial Management Group, подразделение на Wanda Group, и Tencent ще имат дял от съответно 51% и 42,48% в компанията, съобщи Wanda в свое комюнике.

Компанията Gaopeng, която преди време беше подразделение на американската Groupon в Китай, а сега е подкрепяна от Tencent, ще е собственик на оставащия дял, съобщи Wanda.

Съществуващият интернет бизнес на Wanda ще бъде влят в новата компания, а Tencent ще осигури онлайн трафик, съобщи Wanda. Бизнесът с електронни фактури на Gaopeng също ще бъде интегриран в съвместното дружество.

Целта на партньорството ще бъде да превърне офлайн присъствието на Wanda в умни търговски центрове и да привлече онлайн трафик чрез платформите на Tencent, включително WeChat, съобщи Wanda. Сделката ще ускори и задействането на стратегията на Tencent за умна търговия на дребно, се казва в съобщението.

Tencent и Alibaba Group Holding вече агресивно разширяват присъствието си в интернет и във физическите магазини, като разделят пазара за продажби на дребно в страната на два лагера.

Двата технологични гиганта, чиято обща стойност достига 1 трлн. долара, инвестираха над 10 млрд. долара в сделки в областта на търговията на дребно от началото на миналата година.

През януари група, ръководена от Tencent, инвестира 34 млрд. юана (5,29 млрд. долара) в подразделението на Wanda за бизнес имоти, като намали финансовия натиск върху Wanda.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:07 | 13.09.22 г.
fallback