Китайският конгломерат в областта на недвижимите имоти Dalian Wanda Group ще създаде съвместно дружество с технологичния гигант Tencent Holdings и с компанията Groupon, за да интегрира онлайн и офлайн бизнеса си, докато компаниите се насочват към „умни продажби на дребно“, предава Ройтерс.
Wanda Commercial Management Group, подразделение на Wanda Group, и Tencent ще имат дял от съответно 51% и 42,48% в компанията, съобщи Wanda в свое комюнике.
Компанията Gaopeng, която преди време беше подразделение на американската Groupon в Китай, а сега е подкрепяна от Tencent, ще е собственик на оставащия дял, съобщи Wanda.
Съществуващият интернет бизнес на Wanda ще бъде влят в новата компания, а Tencent ще осигури онлайн трафик, съобщи Wanda. Бизнесът с електронни фактури на Gaopeng също ще бъде интегриран в съвместното дружество.
Целта на партньорството ще бъде да превърне офлайн присъствието на Wanda в умни търговски центрове и да привлече онлайн трафик чрез платформите на Tencent, включително WeChat, съобщи Wanda. Сделката ще ускори и задействането на стратегията на Tencent за умна търговия на дребно, се казва в съобщението.
Tencent и Alibaba Group Holding вече агресивно разширяват присъствието си в интернет и във физическите магазини, като разделят пазара за продажби на дребно в страната на два лагера.
Двата технологични гиганта, чиято обща стойност достига 1 трлн. долара, инвестираха над 10 млрд. долара в сделки в областта на търговията на дребно от началото на миналата година.
През януари група, ръководена от Tencent, инвестира 34 млрд. юана (5,29 млрд. долара) в подразделението на Wanda за бизнес имоти, като намали финансовия натиск върху Wanda.