Година след като гръцко-германският консорциум Fraport Greece взе 14 от регионалните летища в Гърция, той все още не може да отговори на очакванията на местните общности и на гръцкия туризъм като цяло, пише гръцкото издание Kathimerini.
Компанията навлиза във втората си година на летищни операции, но няма да успее да предложи на пътуващите нови терминали, тъй като работата по новите обекти няма да започне преди края на лятото.
В същото време обаче тихомълком се случват големи промени – броят на пътуващите, които използват летищата, постига ръст от 10% на годишна основа, всички планове и лицензи се запазват, а 121 авиокомпании ще свързват 14-те регионални летища в страната с 244 дестинации в 44 други страни, съобщава компанията.
Въпреки че основните ремонтни дейности ще започнат след септември, за да не се създават проблеми за пътуващите през летния сезон, целта е седем от 14-те летища да бъдат готови догодина.
Ръководителят на Fraport Greece и на компанията-майка Fraport AG Щефан Шулте заяви неотдавна, че по график летищата в Закинтос, Кавала и Хания ще бъдат готови до лятото на 2019 г., докато тези в Аргостоли, на остров Кефалония, Актио, Самос и Скиатос трябва да заработят след лятото на 2019 г.
През 2020 г. Fraport планира да завърши работата по летищата в град Митилини на остров Лесбос, в Кос, Родос и Санторини, а работата по летищата в Солун, Корфу и Миконос трябва да приключи до лятото на 2021 г.
Петгодишният план на компанията предвижда също създаването на пет нови терминала в Солун, Кос, Корфу, Кефалония и Митилини, както и започване на проекти за развитие и осъвременяване на всички летища.
Това включва увеличаване на броя на гишетата за чекиране и пунктовете за проверка, както и на лентите за багаж.
Предстои работа и по подобряването на сигурността на летищата като подновяване на настилката на пистите за кацане, инсталиране на системи HBS за сканиране на багажа и строителство или ремонт на противопожарни служби. Площта на терминалите на 14-те летища ще бъде увеличена с около 100 хил. кв. м, което значително ще засили капацитета им.
Fraport Greece взе летищата на 11 април 2017 г. и задейства инвестиционна програма за 415 млн. евро. Първата стъпка беше направена в края на миналата година с началото на ремонта на летищата в Миконос и Кефалония. В Миконос, една от най-популярните туристически дестинации в света, компанията завърши реконструкцията на пистата на местното летище. На летището в Кефалония тя ремонтира кулата за контрол на въздушния трафик и сградата на централния терминал.
Fraport обръща специално внимание и на летището на югоизточния егейски остров Кос, където пистата се ремонтира и се очаква да започне строителството на нов терминал. След като ремонтът приключи, летището ще покрива площ от 23 106 кв. м и ще замени съществуващата далеч по-малка сграда.
Друго летище, което ще претърпи ремонт, е това в Закинтос. Работата по летището ще започне в идните седмици и ще бъде свързана основно с модернизирането му.
Според графика на Fraport Greece планираните ремонтни дейности ще бъдат завършени до 2021 г. Консорциумът плати 1,23 млрд. евро, за да получи контрол върху 14-те регионални летища, припомня Kathimerini.