Ерата на Amazon оказва своето въздействие върху търговците на дребно и собствениците на молове в САЩ смятат, че е по-добре да не се изправят сами пред сътресенията, пише Bloomberg.
Компанията GGP, която е вторият по големина собственик на молове в САЩ, се съгласи в понеделник да бъде придобита от базираната в Торонто Brookfield Asset Management. Това се случва, след като през декември австралийската компания Westfield Corp, която притежава молове на много места в САЩ, постигна договорка да бъде закупена от Unibail-Rodamco. В същото време Macerich и Taubman Centers са подложени на натиск от инвеститори-активисти.
Американските собственици на молове се опитват да се задържат на повърхността на фона на рекордния темп на затваряне на физически магазини, породен от възхода на електронната търговия. Оцеляването в тази ситуация би било по-лесно с голям инвеститор, който вижда възможности да направи имотите по-привлекателни за потребителите.
„Консолидацията се случва, защото цените спадат под стойността на активите. Ако смятате, че моловете не умират, купувате активи с отстъпка, които ще имат висока стойност в бъдеще“, казва Линдзи Дъч, анализатор в Bloomberg Intelligence.
Собствениците са съсредоточени върху купуването и преустройството на търговските центрове, за да се възползват от земята, която заемат в градските зони. Те включително добавят елементи, свързани с преживяванията, като ресторанти, театри и спортни зали. Главният изпълнителен директор на GGP Сандийп Матхрани е сред хората, които търсят начини за преориентиране на предназначението на моловете.
Brookfield Property Partners, която заедно с филиалите си притежава около 34% от GGP, постигна споразумение за закупуването на останалата част от базираната в Чикаго компания, след като повиши собствената си оферта от ноември.
Сделката се оценява на 9,25 млрд. долара, като 61% от сумата ще бъдат платени в брой, а останалите 39% - в акции, съобщиха двете компании. Общата цена на придобиването достига близо 15 млрд. долара, сочат данни на Bloomberg.
Поредната консолидация в индустрията с търговските центрове е свързана с инвеститори, които търсят най-добрите активи на фона на намаляващите възможности в индустрията, казва Александър Голдфарб, управляващ директор в компанията Sandler O’Neill & Partners LP.
„Усъвършенстването на портфолиото ще продължи. Не е нужно да притежавате всеки търговски център, трябва да притежавате най-добрите центрове. И точно това наблюдаваме в момента“, допълва той.
Goldman Sachs е била финансов съветник на специална комисия от членове на Борда на директорите на GGP, която е одобрила сделката. Кешовата част от нея ще бъде финансирана чрез комбинация от приблизително 4 млрд. долара, предоставени от партньори в съвместни дружества и финансиране от банки, сред които Deutsche Bank AG, Morgan Stanley, RBC Capital Markets и Wells Fargo.
Сделката с Brookfield „осигурява на акционерите на GGP сигурна стойност и потенциал за растеж чрез притежание на глобално диверсифицирана имотна компания“, казва се в комюнике, публикувано в понеделник.
Предложението за придобиване от Brookfield трябва да бъде одобрено от акционерите на GGP, представляващи поне две-трети от оставащите акции на компанията, и от акционерите, притежаващи повечето акции на GGP, които не са собственост на Brookfield и филиалите й. Очаква се сделката да бъде финализирана през третото тримесечие.