fallback

Искате да купите луксозен хотел в САЩ - питайте китайските регулатори

Американският имотен пазар от дълго време е любима дестинация на чуждестранните инвеститори

09:01 | 11.03.18 г.

През 2015 г. китайската застрахователна компания Anbang придоби хотел Waldorf за близо 2 млрд. долара. Снимка: Архив Ройтерс

Когато китайските регулатори поеха контрола върху Anbang Insurance Group, те взеха собствеността върху десетина луксозни хотела в САЩ, включително известния Waldorf Astoria в Ню Йорк.

Сега, когато китайското правителство обмисля да продаде много от тези имоти, сградите вероятно струват по-малко, отколкото Anbang плати само преди няколко години. Това е поредният случай на чуждестранни купувачи, които се втурват към американския имотен пазар, но откриват, че той започва да се охлажда, пише Wall Street Journal.

Китайските застрахователни регулатори съобщиха, че поемат контрола върху Anbang, за да избегнат рухването на компанията след предполагаема незаконна дейност на ръководителя й. В частни разговори с брокери и инвеститори регулаторите и Anbang заявиха, че възнамеряват да запазят плановете на застрахователната компания за хотел Waldorf, а именно да превърнат над 1000 от 1400-те му стаи в апартаменти, разкриха запознати източници.

Китайските власти вече са започнали да разглеждат оферти за другите луксозни хотели, придобити от Anbang. Сред тях са Essex House Hotel с гледка към Сентрал парк в Манхатън, Four Seasons Hotels в Остин, щата Тексас, Jackson Hole, щата Уайоминг, и хотелите InterContinental в Чикаго и Маями.

„Оставаме напълно ангажирани с филиалите, бизнеса и инвестициите си в чужбина, включително тези в САЩ“, заяви говорител на Anbang.

Приходите на хотелите в САЩ продължават да растат, въпреки че темпът на растеж се забави значително след пика преди няколко години, сочат данни на компанията STR. Приходите за налична стая, мярка за цените на стаите и равнището им на заетост, са нараснали с 8,2% през 2014 г., но растежът се е забавил в следващите години до 3% през 2017 г. STR прогнозира растеж от 2,7% през 2018 г.

„Очакванията за приходи и растеж на печалбата намаляха в последните две години“, казва Шон Хенеси, главен изпълнителен директор на консултантската компания Lodging Advisors, базирана в Ню Йорк. „Това създава значително понижение на цените, ако опитвате да продадете хотел днес“, допълва той.

Американският имотен пазар от доста време е любима дестинация на чуждестранните инвеститори благодарение на значителния микс от офис сгради, хотели и търговски площи. Пазарът предлага и по-добри права на собственост от бързо нарастващите нововъзникващи пазари и по-добри изгледи за растеж, отколкото в Европа.

Чуждестранните инвестиции в американски хотели и други недвижими имоти бяха противоречиви в последните години, особено що се отнася до емблематични имоти. Японски инвеститори предизвикаха вълнение през 80-те години на миналия век, когато купиха трофейни активи в САЩ, включително Rockefeller Center в Манхатън и курорта Pebble Beach в Калифорния. Когато имотният пазар се срина, повечето японски инвеститори започнаха да разпродават и претърпяха огромни загуби.

Китайските купувачи привличаха по-малко внимание допреди няколко години, когато покупките им на американски имоти започнаха да се ускоряват. Anbang беше в центъра на вълна от китайски застрахователи и други инвеститори, които придобиха американски имоти, особено луксозни хотели, като се възползваха от нови правила, позволяващи им да инвестират по-лесно в чужбина.

Много китайски купувачи смятат луксозните хотели в големи градове за дългосрочни инвестиции, които могат да осигурят стабилен доход в период на ниски лихвени проценти, казват брокери и анализатори на хотелиерския сектор. Според някои от тях редица китайски купувачи смятат, че притежаването на световноизвестни имоти и луксозни марки осигурява престиж на собствениците. Това е и една от причините китайски инвеститори често да побеждават други купувачи.

През 2015 г. Anbang придоби Waldorf за 1,95 млрд. долара, най-високата цена, платена някога за американски хотел.

Същата година китайската компания Sunshine Insurance Group купи хотел Baccarat в Ню Йорк за около 230 млн. долара или около 2 млн. долара на стая. Това го превърна в един от най-скъпите хотели в историята. Когато Sunshine се съгласи да го купи, Baccarat все още не беше приел нито един гост.

През 2016 г. Anbang купи портфолио от луксозни хотели от Blackstone Group. Инвестиционната компания от Ню Йорк беше придобила хотелите по-малко от година по-рано, като извлече печалба от около 500 млн. долара от бързата продажба на Anbang, казват запознати източници.

През 2016 г., по време на пика на придобиванията, китайски компании купиха американски хотели на обща стойност над 9 млрд. долара спрямо едва 216 млн. долара през 2012 г., сочат данни на компанията за недвижими имоти JLL.

Продажбите намаляха до около 668 млн. долара миналата година, след като китайското правителство затегна контрола върху изтичането на капитали, за да предотврати възможността компании да местят голяма част от парите си в чужбина.

Придобиването на имоти от китайски компании предизвика повече безпокойство в последно време, особено след съобщенията за политически връзки на Anbang с китайското правителство. Президентът Барак Обама, който беше отсядал в Waldorf преди, го пренебрегна за сметка на друг хотел при визитата си в Ню Йорк през 2015 г. Макар че представители на Белия дом не обясниха промяната, запознати източници посочиха възможни притеснения със сигурността заради притежаването на хотела от Anbang. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:46 | 12.09.22 г.
fallback